کد خبر ۴۲۸۲۹ انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۶
استاد دانشگاه قم:

پیوند دانشگاه و بازار کار، لازمه اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان است

استاد دانشگاه قم با اشاره به اینکه دانشگاه های ما در حال حاضر فقط تولید مدرک می کنند، گفت: پیوند دانشگاه و بازار کار، لازمه اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  دکتر ایپکچی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به اهمیت مطالعه برای دانشجویان، اظهار داشت: ابتدا باید دانشجو را درست و کامل تعریف کنیم که دانشجو یعنی کسی که دانش بجوید و به دنبال کسب علم برود.

وی ادامه داد: دانشجویی که از مطالعات درسی و فراغتی خود جدا شود دچار گسیختگی می‌شود، دانشجویی که دچار گسیختگی فکری شود آینده او متزلزل می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دانشجو باید در مسیر خود حرکت درست داشته باشد، گفت: مطالعه زیربنایی موفقیت یک دانشجو است.

وی بیان داشت: اوقات فراغت یک دانشجو باید همراه با آسایش و آرامش باشد نه تهدید استرس؛ دانشجویی که اوقات فراغت خود را صرف بازآفرینی اطلاعات نکند دچار فرسایش می شود و دانشجویی که در دوران جوانی دچار فرسایش شود آینده خوبی ندارد.

دکتر ایپکچی در ادامه افزود: مطالعه یکی از مواردی است که دانشجو را در واقع به بازآفرینی روحی می رساند که امروز بحث بازآفرینی جسم و روح یکی از موضوعات صنعت فراغت است.

وی با اشاره به اینکه صنعت فراغت چهارمین صنعت سود آور جهان می باشد، بیان داشت: امروز در جامعه ما به هیچ وجه صنعت فراغت مطرح نیست و کسی هم نمی داند که چیست و یا مشاوره فراغتی چیست، اوقات فراغت را چگونه باید سپری و مدیریت کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ما در این نوع مسائل به ندرت پژوهش داریم، اضافه کرد: امروز فراغتی که در جامعه وجود دارد میلیارد ها ثانیه در روز می شود که به بطلان سپری می شود و کسی هم دنبال حل این‌گونه بحث ها نمی باشد بعد به دنبال این هستیم که چرا جوانان معتاد می شوند.

وی ادامه داد: وقتی خیابان های ما تبدیل به پاساژ شده است جوانان ما پاساژ گردی می کند و به دنبال بحث تهذیب اجتماعی و اخلاقی نمی روند.

دکتر ایپکچی با اشاره به اینکه این پاساژ گردی ها باعث برخی مزاحمت‌هاست، گفت: ما باید دانشجو را در مسیر خود سوق دهیم اگر دانشجو در مسیر خود حرکت کند موفق خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید بین مراکز اشتغال و دانشگاهی آشتی ایجاد کنیم، خاطرنشان شد: گمشده اشتغال در آشتی بین مراکز اشتغال و دانشگاه است؛ در حال حاضر دانشگاه های ما فقط تولید مدرک دارند و همه هم می دانند این دانشجو در آینده بیکار خواهد بود که با این دید دانشجویان ما سرافکنده و سرخورده می شوند.

این استاد دانشگاه افزود: شادی در جامعه، بیت‌المال جامعه است؛ بزرگ‌ترین سرمایه یک جامعه شادی مردم می باشد ما وقتی شادی را از مردم بگیریم دچار افسردگی می شوند.

وی با اشاره به اینکه افسردگی امروز در جهان به نام فرا بحران است نه بحران، گفت: در روایات از سوی اهل‌بیت(ع) گفته شده است که جامعه ای که افسرده شود قدرت یادگیری خود را از دست می دهد.

دکتر ایپکچی اضافه کرد: دانشجویی که افسرده شود مطالعه نمی کند پس ما اگر بخواهیم دانشجو مطالعه کند باید زمینه شادی او را ایجاد کنیم؛ ما امروز باید برای دانشجویی که وارد دانشگاه می شود زمینه های ایجاد اشتغال و کارآفرینی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید به یک فرآیند برسیم نه یک پیامد، تأکید کرد: انسان های فرآیندمدار انسان های درون مدار و حق جو هستند انسان های پیامد مدار مانند انسان های ربا خواه نتیجه خواه هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com