کد خبر ۴۲۸۶۲ انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
در نیمه نهایی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) قم

آذربایجان با شکست ترکیه حریف ایران در مسابقه فینال شد

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان آذربایجان با شکست ترکیه حریف تیم ملی ایران در مسابقه نهایی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، بعد از پایان دیدارهای مرحله مقدماتی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم، تیم‌های ایران (الف)، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه به مرحله نیمه نهایی این پیکارها راه پیدا کردند.

در نخستین مسابقه مرحله نیمه نهایی این پیکارها تیم ملی کشتی فرنگی ایران (الف) و ارمنستان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان رقابت کشتی‌گیران دو تیم در 10 وزن، این فرنگی‌کاران کشورمان بودند که با نتیجه مقتدرانه 9 بر یک تیم ملی ارمنستان را شکست داد و فینالیست شد.

در حالی که مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) در رده سنی نوجوانان و در 10 وزن برگزار می‌شود و 18 تیم ایرانی و خارجی حاضر در این دوره حضور دارند و دیدارهای مقدماتی در چهار گروه چهار و پنج تیمی به انجام رسید، تیم‌های ترکیه و آذربایجان دیگر مسابقه نیمه نهایی را انجام دادند.

در این مسابقه در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان در نیمه نهایی کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام به ترتیب اوزان 10 گانه قربان قربان‌اوف، حسرت جعفراف، زانور علی‌اف، عسگر علیزاده، حسن محمدی، وفادار جعفراف، اکسیم ایمان‌زاده، فیکرت والیبوف، بهروز هازی‌اف و سنخان محمد‌اف به میدان رفتند.

همچنین در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ترکیه در نیمه نهایی سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) نیز باریس آربیک، محمد اکتاش، مرت ایلیارس، کادیر کمال، مصطفی صفا ایلدرم، امرالله کاندیر، فرحان دولگر، اوبکلاد کاراموک، محمد دو رسول و مهمت آتچی در اوزان 42، 46، 50، 54، 58، 63، 69، 76، 85 و 100 کیلوگرم با حریف مسابقه دادند.

در پایان این مسابقه تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان که به عنوان صدرنشین گروه چهارم مقدماتی خود را به نیمه نهایی رسانده بود در نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها برابر تیم ملی کشتی نوجوانان ترکیه در یک دیدار نزدیک و نفس‌گیر با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسید و حریف ایران در فینال شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com