کد خبر ۴۲۹۸۹ انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
آیت‌الله هادوی تهرانی:

پیروزی عراق نوید شکست نهایی فتنه‌ای بزرگ علیه اسلام را به ارمغان آورد

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با صدور پیامی به مناسبت آزادی موصل تاکید کرد: پیروزی ملت غیور و ارتش شجاع عراق بر افراطیون ددمنش در موصل، نوید شکست نهایی فتنه‌ای بزرگ علیه اسلام را به ارمغان آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی به مناسبت آزادی موصل از دست گروهک تروریستی داعش پیامی را صادر کرد که متن این پیام بدین شرح می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

... وَالْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ... (سوره بقره، آیه 217)

پیروزی ملت غیور و ارتش شجاع عراق بر افراطیون ددمنش در موصل، نوید شکست نهایی فتنه‌ای بزرگ علیه اسلام عزیز را به ارمغان آورد.

فتنه‌ای که از تفسیرهای دور از واقع در باب مسایل اسلامی و تاریخ نورانی اسلام نشأت می‌گیرد.

فتنه‌ای که ریشه در حوادث خاص تاریخی و مستندسازی‌های کاذبانه آن حوادث و کوته نظری برخی عالمان منتسب به دین دارد.

فتنه‌ای که بزرگ‌ترین ظلم را به وجود مقدس نبی اعظم صلی‌الله علیه وآله وسلم مرتکب شد و آن گوهر نورانی سراسر رحمت را به چشم ناآگاهان تیره و سفاک نشان داد.

فتنه‌ای که شکست آن در صحنه‌های نظامی و سیاسی به همکاری دولت‌ها و ارتش‌های اسلامی و همدلی امت اسلامی نیاز دارد و زدودن آن از صحیفه‌ی علمی و فرهنگی اسلام هم‌نشینی و همراهی علمای اسلام را می‌طلبد.

فتنه‌ای که اگر در رفع عوامل پیدایش آن در مصادر و مذاهب اسلامی تلاش نشود، دوباره با مشارکت دشمنان اسلام به نام دیگر یا همان نام سر از خاکستر این جنگ‌های خانمان سوز برخواهد داشت و بار دیگر ملت مظلوم مسلمان را به خاک و خون خواهد کشید.

این جانب ضمن تبریک این پیروزی به ساحت مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب(مدظله)، و مراجع عظام شیعه(حفظهم‌الله)، به ویژه علمای مذاهب و مرجعیت رشید عراق و بالأخص حضرت آیت‌الله سیستانی(دامت برکاته) و تمامی مردم دلاور عراق و مجاهدان مردمی و ارتشی این کشور، از همه‌ی علمای بزرگ جهان اسلام استدعا دارد نزاع‌های مذهبی را به حلقه های علمی بر اساس منطق و انصاف محدود کنند و از گسترش این درگیری‌های فاجعه‌آمیز در بین پیروان خود جلوگیری نمایند تا در آینده شاهد چنین فتنه‌ها و بلاهایی در امت اسلام نباشیم، ان‌شاءالله تعالی.

مهدی هادوی تهرانی

هفتم شوال المکرم 1438

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com