کد خبر ۴۳۰۶۸ انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵

از آمادگی شهرداری برای استقرار آهن فروشان درشهرک صنوف تا نصب تابلوهای زمان بندی خطوط اتوبوسرانی

قم- ایرنا- آمادگی شهرداری قم برای استقرار آهن فروشان در شهرک صنوف ، نصب تابلوهای زمان بندی خطوط اتوبوسرانی و انجام بیش از 620 ماموریت آتش نشانی از جمله اخبار این نهاد مردمی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم، با بیان این که آمادگی برای استقرار آهن ‌فروشان در شهرک صنوف وجود دارد، گفت: صنوف مرتبط با صنعت ساختمان و مزاحم شغلی در شهرک صنوف ساماندهی می‌ شوند.
سیدامیر سامع در گفت وگویی اظهار کرد: آهن‌ فروشان و در و پنجره ‌سازان از جمله این صنوف هستند، اقدام هایی در گذشته انجام شده بود، ولی هنوز فضا برای استقرار آنها در شهرک صنوف فراهم نبود.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه اصلی گاز ورودی شهرک، ارتباط آن با جاده قدیم تهران و بلوار ورودی، آسفالت،‌ شبکه معابر و بحث برق از جمله نیازهای شهرک بود.
وی با بیان این که اکنون آمادگی وجود دارد که صنف آهن ‌آلات مستقر شوند، گفت: به آهن ‌فروشان اطلاع ‌رسانی شده است، زیرا در هنگام تخلیه بار سبب سد معبر می ‌شوند یا مزاحمت شغلی برای شهروندان ایجاد می‌ کنند.
سامع یادآور شد: اکنون برق 60 تا 70 واحد صنفی آماده است که برای تحویل کنتور برق به شرکت توزیع نیروی برق معرفی می ‌شوند، تامین شبکه برق داخل شهرک و روشنایی معابر، جدولگذاری و آسفالت معابر اصلی از دیگر اقدام هاست.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: اخطارهایی به آهن‌ فروشان صادر شده و فرصت اخطارها به پایان رسیده است، از این رو، از کسبه درخواست داریم در شهرک صنوف مستقر شوند.
وی با اشاره به برنامه های در دست اقدام برای استقرار صنوف دیگر گفت: پس از این که آهن‌ فروشان ساماندهی شوند، استقرار در و پنجره ‌سازان در شهرک در دستور کار قرار می‌ گیرد، زیرا واحدهای کوچکی برای کسب و کار دارند و آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای افراد پیاده‌ و مجاوران به وجود می ‌آورند.
سامع خاطرنشان کرد: به مرور اصناف دیگری که مرتبط با صنعت ساختمان هستند، در شهرک صنوف ساماندهی می‌ شوند و ظرفیت کافی برای این امر در شهرک صنوف قم وجود دارد.

** برگزاری دومین همایش پیشگیری از اعتیاد
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از برگزاری دومین همایش پیشگیری از اعتیاد در بوستان فدک خبر داد.
مجید رفیعی در گفت وگویی با اشاره به اهمیت رفع اعتیاد در بین جوانان گفت: تمامی جوامع بشری از خانواده تشکیل می ‌شوند و در دین مبین اسلام و آموزه‌ های آن خانواده از اهمیت خاصی برخوردار می ‌باشد.
وی با اشاره به وضعیت سوءمصرف مواد مخدر و آسیب ‌های ناشی از آن افزود: هدفگیری استکبار جهانی در ترویج مواد مخدر و محرک به سوی خانواده است تا با فروپاشی آن صدمات فراوانی بر جامعه وارد شود، از این رو با توجه به این که خانواده زیربنای توسعه و سعادت جامعه است، باید به خوبی از آن در برابر آسیب‌ های اجتماعی و اعتیاد صیانت کرد.
وی خاطر نشان کرد: وضعیت حاشیه شهر قم و سکونتگاه‌های غیررسمی آن در محله‌ های آسیب‌ خیز، بزرگ ترین تهدید و بستر گرایش به آسیب ‌های اجتماعی و اعتیاد است.
رفیعی با ضروری برشمردن اقدام های پیشگیرانه و تقدم آن بر هر اقدام دیگر گفت: فعالیت شهرداری و ارایه برنامه ‌های آموزشی توسط سازمان‌ های مردم‌نهاد، شهرها، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب طرح‌ های حساس‌ سازی خانواده های حاشیه شهر و کلاس ‌های آموزشی مهارت زندگی برای والدین و جوانان از جمله برنامه‌ های پیشگیری از اعتیاد در خانواده به شمار می ‌روند.
وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کلاس آموزشی و مسابقه نقاشی برای کودکان و خردسالان، غرفه مشاوره پیشگیری از اعتیاد از دیگر بخش‌ های این همایش بود که روز گذشته برگزار شد.

** انجام بیش از 620 ماموریت آتش‌نشانی
مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از انجام 623 ماموریت آتش ‌نشانی در خرداد امسال خبر داد.
عباس جعفری در گفت وگویی اظهار کرد: 322 مورد ماموریت ویژه آتش ‌سوزی و 301 ماموریت ویژه حادثه انجام شده که 8 نفر بر اثر حریق و 23 نفر بر اثر حادثه مصدوم شده اند و 2 نفر بر اثر حادثه فوت و 113 نفر نیز نجات پیدا کردند.
وی افزود: 33 مورد بازگشایی در خودرو، 11 مورد نشت گاز شهری، 1 مورد آوار یا ریزش ساختمان، 31 مورد مشاهده جانوران وحشی، 17 مورد محبوس شدن در آسانسور، 9 مورد تصادف رانندگی و 2 مورد محبوس شدن در چاه در خرداد ماه روی داده است.
وی گفت: 44 مورد اتصال سیم برق، 12 مورد انتقال حرارت به دلیل مجاورت، 19 مورد نشت گازهای قابل اشتعال، 2 مورد بازی کردن کودکان با کبریت، 3 مورد جوشکاری، 35 مورد افتادن شی داغ یا آتشزا روی مواد قابل اشتعال، 72 مورد آتش زدن از سوی شخص یا اشخاص و 5 مورد نشت بنزین سبب حریق شده است.

** نصب تابلوهای زمان ‌بندی خطوط اتوبوسرانی / از حمل و نقل عمومی و کارت شهروندی استفاده کنید
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از نصب تابلوهای زمان ‌بندی خطوط اتوبوسرانی تا مهر امسال خبر داد.
حسین مومنی موحد در گفت وگویی با بیان این که 258 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، 50 دستگاه اتوبوس ملکی و 130 دستگاه مینی ‌بوس فعال است، گفت: هم اکنون سامانه اِی. وی. اِل. (AVL) اتوبوسرانی فعال است و از این طریق، نظارت الکترونیکی روی دستگاه های اتوبوس صورت می‌ گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اتوبوس ‌ها دارای جی. پی. اِس. (GPS) هستند در نتیجه مسیر تردد آنها رصد و کنترل می‌ شوند و در مواقع لازم تذکر به رانندگان داده می‌ شود.
وی با اشاره به بحث زمان‌ بندی خطوط اتوبوسرانی و زمان ورود اتوبوس‌ به ایستگاه گفت: شهرداری این موضوع را در دستور کار قرار داده و قرارداد آن با شرکت خصوصی به مبلغ 10 میلیارد ریال نهایی شده و شرکت پیمانکار در حال انجام کارهای آن است.
مومنی گفت: اکنون پیمانکار در حال ساخت تابلوهای دیجیتال ایستگاه‌ های سطح شهر است، البته تابلوی اولیه آماده و آزمایش شد و مورد تایید قرار گرفت و تا مهر امسال تمام ایستگاه‌ های سطح شهر به این تابلوهای دیجیتال مجهز می ‌شوند.
وی از همشهریان درخواست کرد: از سامانه حمل و نقل عمومی و کارت شهروندی استفاده کنند، تفاوت فاحشی بین کارت و میزان نقدی وجود دارد.

7406/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com