کد خبر ۴۳۰۸۷ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
آیت الله اعرافی:

پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق مرهون حضور آگاهانه مرجعیت نجف است

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور، پیروزی‌های جبهه مقاومت و غلبه بر جریانات تروریستی و تکفیری در عراق را مرهون حضور آگاهانه مرجعیت نجف در صحنه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از جامعه المصطفی، آیت الله علیرضا اعرافی در اختتامیه یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، تصریح کرد: باید به سیاست‌های استعماری در راستای دو قطبی سازی میان حوزه قم و نجف توجه بیشتری داشته باشیم؛ دانش اموختگان دو حوزه قم و نجف، باید تعاملات گسترده‌ای را  در حوزه های مختلف دینی رقم بزنند.

وی با اشاره به این که جامعه المصطفی بر اندیشه تمدنی اسلام، گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه های امام(ره) و رهبر  معظم انقلاب تأکید می‌کند، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی خود را موظف می‌داند تا این اندیشه و گفتمان را با تأکید بر حکمت، درایت و هوشمندی امتداد ببخشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، جریان سازی گفتمانی در المصطفی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نگاه تمدنی و فرامذهبی یکی از رویکردهای جدی جامعه المصطفی به شمار می‌رود.

وی با بیان این که تعامل با همه مذاهب با رویی باز، سینه‌ای گشاده و عقلی منفتح، از مهمترین شاخصه‌های اختصاصی جامعه المصطفی است، اظهار داشت: جامعه المصطفی بر اساس مذاهب مختلف اسلامی نظامات آموزشی متعددی را ترسیم و عرضه می‌کند.

آیت الله اعرافی در ادامه با تاکید بر این که استکبار جهانی به دنبال ایجاد فضاهای تقابلی میان حوزه قم و نجف است، اظهار داشت: مرجعیت نجف مرجعیت رشیدی بوده، پیروزی‌های جبهه مقاومت و غلبه بر جریانات تروریستی و تکفیری در عراق، مرهون حضور آگاهانه مرجعیت نجف در صحنه است.

وی با تأکید بر این که اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی از مرجعیت نجف و همه نقش آفرینان در این پیروزی‌ها تقدیر و تشکر می‌کند، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی قدردان مقاومت و مجاهدت جریان مقاومت و جوانان رشید است.

رئیس جامعه المصطفی با بیان این که باید به سیاست استعماری دو قطبی سازی حوزه قم و نجف توجه داشته باشیم، یاداور شد: فارغ التحصیلان دو حوزه قم و نجف، باید تعاملات گسترده ای را  در حوزه های مختلف دینی رقم بزنند.

وی در پایان کیفیت بخشی به دستاوردهای علمی المصطفی را  مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: باید به ارتقاء کیفیت خروجی های علمی برای دستیابی به مرجعیت علمی در عرصه های بین المللی اهتمام روز افزون تری داشته باشم.

آیت الله اعرافی ضمن تقدیر از تلاشگران برگزاری یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، اظهار داشت: امیدواریم تمام چیزهایی که در این محفل بیان شد، مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته در جهت اعتلای المصطفی موثر واقع بیافتد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com