کد خبر ۴۳۰۹۰ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
در گفتگو با مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم مطرح شد ؛

روشنگری نسل جدید بر متولیان فضای مجازی واجب است

مشاور امور بانوان استانداری قم گفت: آستانه رضایت مندی معقول و منطقی است اما جامعه ای که درآن تحریک باشد هر شخصی از آن چه که دارد راضی نیست بنابراین برای آن که بتوانیم جامعه را به رضایت مندی برسانیم باید نوع زندگی عفیفانه و مهارت کنترل خواسته ها و شهوات را به افراد بیاموزیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه ظهیری در خصوص جایگاه حجاب و عفاف در اسلام در گفتگو با خبرنگار زنان قم،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گوهرشاد در زمان ستم شاهی رضا خان ، اظهار داشت: مسئله عفاف جزء فرائض دینی می باشد که بر مرد و زن واجب است.

وی افزود: یکی از جلوه های حجاب و عفاف ، موضوع پوشش و اندازه است که برای مرد و زن متفاوت می باشد، آیاتی که در قرآن مربوط به حجاب است حدود و پوشش زن را مشخص می کند و بر زن واجب است که سر ، مو، گردن ، گریبان و برجستگی های بدن و زیبایی های خود را بپوشاند.

مشاور امور بانوان  استانداری قم ادامه داد: نامحرمان نگاه جاذب به هم نداشته باشند، اسلام نوعی امنیت و آرامش اجتماعی و زندگی دو جنسی در کنار یکدیگر بر اساس نگاه انسانی را تضمین و تأمین کرده است.

وی زندگی عفیفانه را لباس و جواز حضور دانست و افزود: دو جنس در کنار یکدیگر بر اساس حیا و عفاف می توانند زندگی کنند و اسلام حریم لذت بردن ، فضا، عرصه و بستر لذت های جنسی را مختص به خانواده کرده ، بنابراین امنیت فردی، اجتماعی و خانوادگی در سایه سار زندگی عفیفانه تأمین می شود.

ظهیری تصریح کرد: فرد احساس آرامش دارد زیرا بستر لذتش را به شرایط خانوادگی و حضور اجتماعی اش محدود می کند و از طرفی دیگر امنیت اجتماعی تأمین می شود زیرا بدون لذایذ جنسی و فقط با ظرفیت استعداد و توانمندی های خود در جامعه حضور پیدا کنیم و یک رقابت مثبت با جنس مخالف خود در شایستگی ها و قابلیت ها داریم.

وی اضافه کرد: خانواده محل آرامش است که هر شخصی به آن تعلق خاطر دارد و استرس از دست دادن آن را ندارد زیرا فرد ، لذت را محدود به ازدواج و خانواده می داند و هیچ کس او را تهدید نمی کند بنابراین استرس از دست دادن زوج محرم خود را هم ندارد.

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا(س) با بیان این که فریضه واجب دینی حجاب و عفاف برای انسان ها ارمغانی از طرف خداوند است که جلب فایده و دفع ضرر می کند، افزود: رعایت حجاب و عفاف ضررهای برهنگی و تحریک اجتماعی را از بین می برد و از طرفی جلب فایده آرامش و امنیت را برای جامعه ، فرد و خانواده به همراه دارد.

وی معتقد بود: بر متولیان فرهنگی، رسانه های گفتاری، دیداری، نوشتاری، هنرمندان و اشخاصی که متولی فضای مجازی هستند واجب است که نسل جدید را دریابند، سؤالات و شبهات آن ها را پاسخ گو باشند و روشنگری کنند زیرا به دنبال رفع مشکلات جامعه به آرامش می رسد و جامعه ای که استرس و اضطراب ندارد، نشاط و امنیت اجتماعی در آن به فراوانی دیده می شود و همه از زندگی راضی هستند.

ظهیری در خاتمه بیان داشت: آستانه رضایت مندی معقول و منطقی است اما جامعه ای که درآن تحریک باشد هر شخصی از آن چه که دارد راضی نیست بنابراین برای آن که بتوانیم جامعه را به رضایت مندی برسانیم باید نوع زندگی عفیفانه و مهارت کنترل خواسته ها و شهوات را به افراد بیاموزیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com