کد خبر ۴۳۰۹۸ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۶
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛

رونق تولید و صنعت قم نیاز به جدیت مسئولان در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) ، رونق تولید و صنعت در قم را مستلزم اهتمام جدی مسئولان استانی نسبت به عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام دکتر محمود عیسوی در گفتگو با خبرنگار سایت کریمه با تاکید بر این که راه علاج معضل بیکاری ، تقویت تولید داخل است، ابراز داشت: استان قم گرچه یک استان مذهبی و فرهنگی است اما دارای شهرک های مهم صنعتی می باشد که نباید گذاشت این ظرفیت دچار رکود و تعطیلی شود.

وی همچنین افزود: متاسفانه بنا بر آمار در حال حاضر بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان قم تطعیل یا نیمه تعطیل هستند که تداوم این وضع نامطلوب به افزایش آمار بیکاری جوانان در قم دامن می زند.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه در ادامه با تاکید بر این که دولت باید برنامه جدی تر و منسجم تری برای به حرکت درآوردن چرخه های مهم اقتصاد کشور ارایه دهد، گفت: صرف شعار کافی نیست بلکه مردم چشم انتظار اقدام و عمل مسئولان هستند به خصوص در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی که شعار سال جاری نیز در همین راستا بوده است.

وی همچنین با بیان این که تنظیم درست سیاست های پولی و مالی و نیز ساماندهی بازار ارز از جمله الزامات تقویت تولید داخل است، ابراز داشت: کارخانه ها بخش پیشران در اقتصاد به شمار می روند، همچنین بخش ساخت و ساز و مسکن از جمله بخش های مولد است که اگر این ها دچار مشکل جدی شوند ، نتیجه اش تشدید بیکاری در جامعه است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com