کد خبر ۴۳۱۱۸ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
شهردار قم:

850 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری قم با بانک ها تهاتر شد

شهردار قم با اشاره به تسویه بدهی‌های بانکی شهرداری قم گفت: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی توانستیم که 850 میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی شهرداری قم را با بانک‌ها تهاتر کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: شهرداری دولتی نیست بلکه شهرداری ارگانی عمومی، مستقل و غیردولتی و البته کاملا متناسب با حاکمیت و کاملا مردمی است.

وی افزود: بودجه شهرداری از عوارضی است که مردم می پردازند و 1% آن کمک دولت است و در این اواخر 100% بودجه عوارضی است که در شورای شهر تصویب می شود.

سقائیان نژاد با اشاره به سند قم 1400 گفت: در سال گذشته این سند را تدوین کردیم تا سند قم 1400 نقشه راه شهرداری باشد و پروژه‌ها را یکی پس از دیگری شروع کردیم.

شهردار قم با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز در قم افزود: 24 بوستان با بودجه سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم احداث و ورودی این شهر از سمت شهر جعفریه نیز ساماندهی شد.

وی  با اشاره به تسویه بدهی‌های بانکی شهرداری قم گفت: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی توانستیم که 850 میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی شهرداری قم را با بانک‌ها تهاتر کنیم، همچنین شهرداری 700 میلیارد تومان از سازمان‌های دولتی طلبکار بود و با کمک مراجع تقلید و علما توانستیم که بابت این طلبکاری اوراق خزانه برای سال 97 از دولت بگیریم.

سقائیان نژاد افزود: در سال 94 شهرداری قم بابت پروژه‌هایی همچون بلوار پیامبر اعظم(ص) و مترو، هزار و 600 میلیارد تومان به پنج بانک کشور بدهکار بود، در آن سال 14 پروژه نیمه تمام در شهر قم وجود داشت که سبب نارضایتی مردم شده بود.

شهردار قم با بیان اینکه شهرداری ارگانی است که هم مدیریت درآمد و هم مدیریت هزینه دارد،اظهار داشت: هزار و 400 شهرداری در کشور داریم، پیش از پیروزی انقلاب 40 درصد مردم کشور شهرنشین بودند، اما اکنون رقم مردم شهرنشین کشور به بیش از 70 درصد رسیده است، 96 درصد مردم استان قم شهرنشین هستند و روز به روز جمعیت شهرنشین کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: سال 94 پروژه‌های نیمه تمام شهرداری قم را اولویت بندی کردیم و این پروژه‌ها یکی پس از دیگری با برنامه ریزی افتتاح شد و بسیاری از این پروژه‌ها تا پایان سال گذشته به بهره برداری رسید.

سقائیان نژاد خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از بوستان‌ها، آبنماها و پارک‌های بازی کودکان در شهر قم ایمن سازی شده است و 180 میلیارد تومان از طلبکاری‌های پیمانکاران از شهرداری قم پرداخت شد، همچنین فاز سوم بلوار آیت الله بروجردی تا شهریورماه آماده می‌شود، بلوار زائر تا پردیسان ادامه پیدا می‌کند تا این منطقه از بن بست خارج شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com