کد خبر ۴۳۱۳۰ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶
امام جمعه قم:

نابود کردن بنیان خانواده و افزایش استعمال دخانیات ۲ راهکار دشمن برای ضربه به نظام

امام جمعه قم گفت: در مناظرات انتخابات دو دوره گذشته آمریکا با صراحت اعلام کردند که تنها راه ضربه زدن به ایران نابود کردن بنیان خانواده و بیمار کردن مردم از طریق افزایش استعمال دخانیات است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه معنای توکل این نیست که انسان در امور خود به دنبال اسباب نرود، ابراز داشت: مومن در عین اینکه به اسباب توسل می‌جوید ولی برای اسباب استقلال قائل نیست و انسان مومن می‌داند که خیر و شر به دست خداوند است.
وی با اشاره به اینکه در مناظرات انتخابات دو دوره گذشته آمریکا با صراحت اعلام کردند که تنها راه ضربه زدن به ایران نابود کردن بنیان خانواده و بیمار کردن مردم از طریق افزایش استعمال دخانیات است، خاطرنشان کرد: برای نابودی بنیاد خانواده طرح‌های گوناگونی اجرا کردند که از جمله آنها اجرای سند 2030 بود که ارکان خانواده را نشانه گرفته است.
امام جمعه قم افزود: با غفلت برخی از مسئولان این سند ننگین به کشور راه پیدا کرد ولی با هوشیاری مقام معظم رهبری توطئه اجرای بی‌سر و صدای این سند افشا شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: ایرانی‌ها سالانه 10 هزار میلیارد تومان خرج سیگار می‌کنند و مصرف این ماده خطرناک در بین دختران و پسران رو به افزایش است. بهتر است مسئولان به جای دعواهای سیاسی باید برای حل این مشکلات در کشور چاره‌اندیشی کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به فرا رسیدن روز عفاف و حجاب، تصریح کرد: کشف حجاب از توطئه‌های غربی‌ها علیه مسلمانان بود. رضاخان خبیث سنت زشتی را بنیان نهاد که هنوز هم نظام و مردم ما درگیر آثار و نتایج آن هستند. همه باید کاری کنند که مردم به عفاف و حجاب برگردند و این ارزش اسلامی را پاس بدارند.
وی ابراز داشت: در گذشته مردم ایران به سنت خوب و حسنه حل منازعات از طریق کدخدامنشی اهتمام داشتند، بهتر است امروز نیز با مراجعه به علما، ریش سفیدان و بزرگان منازعات حل شده و از حجم ورود پرونده به دستگاه قضایی کاسته شود.
امام جمعه قم در خصوص قراردادها و پیمان‌های دولتمردان با دستگاه‌ها و شرکت‌های خارجی، خاطرنشان کرد: دولت در خصوص قراردادهایی که اهمیت خاصی دارند و مسئله‌دار هستند، بهتر است قبل از پذیرش و امضا، آن را در حضور جمعی از نخبگان و صاحب‌نظران از طیف‌های مختلف به مشورت بگذارد و اگر صلاح بود اقدام به عقد قرارداد کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: مگر دولت نمی‌گوید دوران انتخابات و رقابت تمام شد و اکنون دوران صمیمیت است، پس این رفاقت و صمیمیت را در مورد این قراردادها با استفاده از نظر کارشناسان از طیف‌های مختلف نشان دهید.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از مامور نیروی انتظامی قم که به خاطر نجات جان یک کودک جان خود را به خطر انداخت تقدیر کرد. وی به بستری شدن امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در یکی از بیمارستان‌های قم نیز اشاره کرد و یادآور شد: نماینده قم که در بیمارستان بستری است به مشکلات مردم رسیدگی کرده و این اقدام قابل تقدیر است و امیدواریم که از سوی مسئولان نسبت به رفع مشکلات اهتمام‌لازم
صورت گیرد.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com