کد خبر ۴۳۱۳۳ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۲

بسکتبال تنها رشته پرطرفداری که در قم سالن ورزشی اختصاصی ندارد

قم- ایرنا- دبیر هیات بسکتبال قم گفت: متاسفانه ما تنها رشته پرطرفدار ورزشی در استان هستیم که نه تنها سالن اختصاصی ورزشی، بلکه حتی خانه بسکتبال هم نداریم.

'محمود حاج اسماعیلی' روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار تن به صورت سازماندهی شده عضو هیات بسکتبال استان قم هستند که بیشتر آنها را افراد تحصیل کرده و دانشگاهی تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: تمرکز اصلی ما در بسکتبال روی تیم های پایه است و تمام تلاش خود را برای تقویت رشته بسکتبال با تمرکز بر تیم های پایه انجام خواهیم داد.
حاج اسماعیلی یادآورشد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر، امسال در هیچ رده ای، تیمی در لیگ های کشوری نداریم.تلاش ما این است که در مسابقات و تورنمنت های ملی در بخش بانوان شرکت کنیم.
وی با اشاره به مشکلات این هیات گفت: هیات بسکتبال قم تنها رشته ای است که سالن ورزشی ندارد و باید به صورت اجاره ای در سایر سالن های ورزشی تمرین کنیم که کار بسیار دشواری است.
حاج اسماعیلی اظهار داشت: زمانی در قم خانه بسکتبال وجود داشت ولی از طریق مزایده از ما پس گرفته شده است، متاسفانه خصوصی سازی به ضرر هیات های ورزشی تمام شده که باید در این سیاست ها درمورد هیات های ورزشی، تجدیدنظر شود.
دبیر هیات بسکتبال استان قم با اشاره به پیشینه این رشته ورزشی در قم خاطرنشان کرد: بسکتبال در قم سال ها مقام هایی داشته و در این رشته افراد سرشناسی داریم که در داوری و مربی گری در سطح ایران مطرح هستند ولی به دلیل بی مهری ها و مشکلات مالی، از صحنه خارج شدند.
حاج اسماعیلی همچنین با اشاره به موفقیت های یک مربی قمی گفت: جواد رحمتی پور از مربیان بسکتبال قمی به عنوان مربی تیم ملی 'ب' انتخاب شد که می تواند ظرفیت خوبی برای بسکتبال قم باشد.
سال ها تیم بسکتبال قم در لیگ برتر باشگاه های کشور با نام های راه و ترابری ، ایثار و نادر شیمی قم در لیگ حضور داشت.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com