کد خبر ۴۳۱۸۳ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم :

قائله ۱۸ تیر سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ از یک چشمه آب می‌خورند

افشارنسب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم قائله ۱۸ تیر سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ را منشأ گرفته از یک مشرب فکری غربگرا و همنوا با دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: با بصیرت افزایی نباید اجازه دهیم دشمن دوباره موفق به زدن چنین ضرباتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  افشارنسب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم راجع به غائله ۱۸تیر سال ۱۳۷۸ گفت: در آن زمان مجلس پنجم در اوایل سال سوم دوره نمایندگی با پی بردن به ضعف، طرح تغییر و اصلاح کلیات قانون مطبوعات را مورد بررسی قرار داد که این تصمیم مجلس، به بهانه محدود شدن آزادی مطبوعات با مخالفت وزیر ارشاد دولت وقت روبرو شد. پس از این تصمیم، مطبوعات زنجیره‌ای از جمله روزنامه سلام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با هدف کوتاه آمدن مجلس از تصمیم خود فضایی جنجالی را به وجود آوردند. آنها با استفاده دروغین از بحث قتل‌های متعدد در کور دانشگاه تهران بر احساسات دانشگاهیان سوار شدند و پس از آن با آدرس غط دادن به مردم مبنی بر ناکارآمدی نظام  موج سواری و خود را اپوزسیون نظام معرفی کردند. اما هیچ اشاره‌ای نکردند که بخش قابل توجهی از عدم پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم مدیریت غلط خوشان است.

 

افشارنسب افزود در جریان ۱۸ تیر ۱۳۷۸ این اپوزسیون با ضد انقلاب خارجی و منافقین هم صدا شدند و کارشان از اعتراض به یک قانون مطبوعاتی به لشکرکشی خیابانی علیه جایگاه ولایت فقیه و نظام کشیده شد. رئیس جمهور وقت هم در ظاهرا گرچه نسبت به اوضاع بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌تفاوتی نشان می‌داد اما فعالیت اعضای منتسب به دولت او در جریان ۱۸ تیر ۱۳۷۸ نشانگر حمایت دولت او از برخی آشوبگران داشت. احمد باطبی که چند سال بعد، از همین حرکت ضد نظام خود به عنوان ویزای آمریکا استفاده کرد و پس از سفر به آمریکا و انداختن عکس با رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی جورج بوش، امیال درونی و واقعی خویش را عیان ساخت.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تاکید کرد این جریان غربگرای آشوب‌گر چون می‌بینند که مردم ایران ولایی هستند و اصل ولایت و انقلاب را قبول دارند چاره‌ای ندارند جز اینکه اول در جایگاه‌های مدیریتی که هستند آنقدر نارضایتی در مردم ایجاد کنند تا در موقع مقرر همچون ۷۸ و فتنه ۸۸ از آن برای مقاصد سوء خود سوء استفاده کنند و نارضایتی مردم را به سمت اهداف خود سوق دهند.

 

وی در ادامه تصریح کرد باید از اینمباحث تاریخی درس گرفت، همین چند روز پیش منافقین در نشست پاریس به همراه سران آمریکایی‌شان اقرار کردند که ما دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستیم و جمهوری اسلامی ایران چهلمین سالگرد خود را نخواهد دید، و ما بودیم که آشوب‌های ۸۸ را برپا کردیم. غربگراها در ایران باید پاسخ این اظهارات منافقین و دشمنان مردم ایران را بدهند که آشوب‌های آنها در سال ۷۸ و ۸۸ چه نسبتی با مقاصد سوء دشمنان ایران اسلامی دارد؟ این جریان غربگرا با ایجاد بدبینی در مردم سعی دارند رای قشری که بصیرت سیاسی کاملی ندارند را جذب کنند، اما مردم باید آگاه باشند که جریانات ۷۸ و ۸۸ از هم جدا نیستند ما باید مواضع منافقین و مریم رجوی را بشناسیم، و بدانیم که چگونه در بزنگاه‌ها دشمن سوء استفاده خودش را کرده است و ما نباید دوباره در سال‌های آتی چنین ضرباتی بخوریم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com