کد خبر ۴۳۲۰۲ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۵

برگزاری همایش ارزیابی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در قم/ ارائه تسهیلات ویژه به صنایع برتر

قم- ایرنا- مدیرکل نظارت بر تشکل ها و امور استانهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور از برگزاری همایش ارزیابی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در قم خبر داد و گفت: به صنایع برتر در این همایش، تسهیلات و مزایای ویژه ای ارائه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا به نقل ازروابط عمومی منطقه ویژه سلفچگان قم ، مجید ارغنده پور روز شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در دیدار با مدیر عامل این منطقه افزود: صنایع معرفی شده که حائز رتبه های برتر در این همایش شوند از مزایای دیگری مانند دریافت تسهیلات گوناگون، در اولویت قرار گرفتن محصولات آنها برای خریدهای دولتی و تبلیغات مناسب در صدا و سیما برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: پیشرفت همزمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کنار توسعه و پیشرفت صنایع در کشورهای پیشرفته عامل اصلی رشد و آشنایی تولید کنندگان و مصرف کنندگان از حقوق یکدیگر می باشد.
ارغنده پور گفت:دستگاهها و وزارت خانه هایی همچون صنعت،معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان وسازمان ملی استاندارد از ناظران انتخاب صنایع برتر در این همایش هستند که باید تاییدیه صادر نمایند.
وی همچنین افزود: با توجه به اینکه قم تاکنون در این زمینه حرکتی انجام نداده است آمادگی داریم تا در سطح استانی و یا واحد های صنعتی که در سطح ملی می باشند این ارزیابی را انجام دهیم.
همایش ملی ارزیابی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار است از طرف دفتر تشکل ها و امور استانهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در قم برگزار شود. زمان این همایش هنوز مشخص نشده است.
مدیر عامل منطقه ویژه سلفچگان قم نیز گفت باید در مورد حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان فرهنگ سازی شود تا هر کدام به حقوق خود آشنا شوند.
سید مهدی طباطبایی افزود: در برخی از موارد تولید کنندگان حقوق اولیه مصرف کنندگان را نیز رعایت نمی کنند و مصرف کنندگان نیز اگر به حقوق خود آشنا هم باشند حرف و سخن آنها به جایی نمی رسد.
وی افزود: باید ضمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، هر دو طرف را به حقوق خود آشنا نمود و فرهنگ سازی از الزامات اولیه این مقوله می باشد.
احداث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد منطقه در شاهراه ترانزیتی کشور و مجاورت با حدود 60 درصد از صنایع و تراکم جمعیتی و دسترسی آسان به آن و همچنین وجود آب و هوای متعادل، امتیازهای مضاعفی را جهت منطقه نسبت به جایگاه های مشابه ایجاد کرده است.
این منطقه، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می تواند یکی از مناطق بزرگ جذب سرمایه گذاری های خارجی به خصوص در بخش صنایع پیشرفته و پاک باشد.
هم اکنون سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، چین و هند منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فعالیت می کنند و بخشی از قطعات مورد نیاز در صنعت نفت به واسطه این سرمایه گذاری ها در این منطقه ویژه اقتصادی تولید می شود.
پروانه بهره ورداری برای 117 واحد تولیدی در این منطقه صادر شده است که از این تعداد بیش از 100 واحد مشغول فعالیت هستند.
7401/ 6133/ تنظیم: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com