کد خبر ۴۳۲۰۴ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۵

اعزام چهار هزار قمی به اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی غرب کشور

قم- ایرنا - مسئول اردوی راهیان نور و گردشگری سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای برپایی اردوی تابستانی راهیان نور قم گفت: چهار هزار تن از مردم قم به اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، ستار احمدوند عصر شنبه در پایان جلسه کمیته پشتیبانی راهیان نور قم در سالن جلسه های فرمانداری در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: تمام اقدام های لازم جهت عزیمت کاروان اردوی راهیان نور استان به مناطق مذکور و همچنین بهره مندی مردم شریف قم از مقاتل شهیدان و یادمان های دفاع مقدس انجام پذیرفته است، و این اردو از 21 تیرماه جاری آغاز، و به مدت چهار روز نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
این فرمانده سپاه با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی انجام شده، روزانه نزدیک به 200 تن رهسپار این اردو می شوند، افزود: اعزام شوندگان طی این مدت از یادمان های شهیدان گمنام شهر مریوان و منطقه عملیات کربلای 5 و یادمان تپه الله اکبر و باشگاه افسران در سنندج و همچنین یادمان شهدای غریب در شهر بانه بازدید می کنند.
احمدوند همچنین مقصد کاروان اردویی راهیان نور به مناطق غربی کشور را شامل سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه ذکر کرد، و افزود: قتل گاه شهیدان مهدی و مجید زین الدین از مکان های پیش بینی شده برای بازدید محسوب می شود.
وی افزود: برای این اردو سه اردوگاه به ترتیب در شهرهای مریوان ، سنندج و سردشت در نظر گرفته شده که طی سه شب در آنها اقامت خواهند داشت.
مسئول اردوی راهیان نور سپاه قم همچنین با یادآوری اینکه سال گذشته بواسطه حمایت های استانی بیش از هفت هزار تن به این اردو اعزام شدند، خاطرنشان کرد: امسال نیز اگر منابع پشتیبانی تامین شود با توجه به استقبال خوب مردم و فراهم بودن زیر ساخت ها امکان اعزام تعداد بیشتری به این اردو وجود دارد.
وی همچنین اذعان داشت: علت اصلی محدودیت موجود در اعزام کاروان کمبودهای پشتیبانی است، و به هر میزان که نهادهای گوناگون، مسئولان و خیران کمک کنند، ما نیز از طرف کمیته اسکان آماده خدمات رسانی به زائران هستیم.
این مقام سپاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال اردویی راهیان نور همه ساله از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا سی و یکم فروردین ماه سال بعد تداوم دارد، افزود: سال گذشته و بویژه در 6 ماهه دوم سال حدود 25 هزار تن از مردم قم به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

** فرماندار قم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت شعاری نیست
رضا سیار فرماندار قم نیز در این مراسم با تاکید بر تقویت تعامل میان دستگاه های مختلف اجرایی به منظور هر چه با شکوه تر برگزار کردن اردوی راهیان نور، افزود: این فرهنگ را باید در جامعه نخست به عمل تبدیل، و سپس پیاده سازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مسئولان از فرزندان جبهه و جنگ هستیم، و هیچ یک به مساله ترویج فرهنگ جهاد بی تفاوتی نیستیم، اضافه کرد: با توجه به مکلف شدن دستگاه های اجرایی برای اختصاص بودجه جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت میان پرسنل خود و خانواده های آنها مطابق یکی از بندهای قانون برنامه ششم توسعه کشور، از این رو اگر همه کمک کنیم، به طور حتم جمعیت بیشتری از این اردوها استفاده خواهند کرد.

** عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه نهاد متبوعش تلاش های مورد نیاز برای فراهم نمودن امکانات لازم برای این اردو را انجام خواهد داد، افزود: برای این منظور در بحث اقامت و غذا هر کدام 30 و 20 درصد تخفیف را اعمال، و زمینه برای بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی این سه استان غربی کشور نیز ایجاد می شود.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com