کد خبر ۴۳۲۵۲ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

خداحافظ آکالیپتوس، سلام تاکسی اتوماتیک

قم –ایرنا – درحالی که خیابان های قم قراراست با سه برابر بیشتر ازدوربین های فعلی نظارت شود، ورود تاکسی های اتوماتیک آریو و خداحافظی با آکالیپتوس این شهر را درگرگون خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا ، دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم روزهای پایانی خود را سپری می کند و گمانه زنی های غیررسمی در خصوص کلیدداری شهر قم چند وقتی است که آغاز شده، ولی مجموعه شهرداری قم به دور از این حواشی همچنان مشغول خدمت رسانی هستند.
از افزایش سه برابری دوربین های نظارتی و ثبت تخلف سطح شهر قم تا توقف کشت نهال آکالیپتوس در حاشیه خیابان ها و تخصیص اعتبار 100 میلیاردی برای خرید نهال درخت و گل فصلی و از ورود اولیـن تاکسـی اتومـاتیک آریـو به نـاوگان تاکسیرانی قم تا آغاز عملیات اجرایی احداث فاز 3 بوستان نبوت بخشی از اخبار پیرامون عملکرد شهرداری قم در ماه های پایانی عمر دوره چهارم شورای اسلامی شهر و روستا می باشد که از سوی روابط عمومی این نهاد منعکس شده است.

** دوربین های نظارتی و ثبت تخلف قم از 45 به 134 افزایش می یابد
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفت و گویی با اشاره به روند هوشمندسازی پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: در حال حاضر 45 دوربین نظارتی در شهر قم فعالیت می کند که چهار دوربین ثبت سرعت و 25 دوربین ویژه طرح ترافیک است.
حسین شعبان زاده از افزایش دوربین های نظارتی سطح شهر قم تا 50 عدد خبر داد و ادامه داد: شهرداری قم برای توسعه هوشمندسازی و ثبت تخلف در سطح شهر قراردادی 15 میلیارد ریالی به امضا رسانده که بر اساس آن 84 دوربین ثبت تخلف در خیابان ها و سطح شهر نصب می شود.
وی ادامه داد: این دوربین‌ها در 33 مقطع کنترل سرعت، 33 مقطع ویژه اتوبوس و تاکسی و 18 تقاطع شهری می باشد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین با اشاره به تجهیز پارکینگ‌ زائر به دوربین‌های نظارتی تصریح کرد: با اجرای این طرح تراکنش‌ها به درستی صورت گرفته و آمار ترددها به درستی انجام شده و سرقت خودروها نیز به طور کامل شناسایی می‌شوند.


**نهال اوکالیپتوس دیگر در خیابانها و بوستان‌های شهری قم کاشت نمی شود
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در گفت و گویی گفت: نهال اوکالیپتوس دیگر در حاشیه خیابانها و بوستان‌های شهری کاشت نمی شود و کاشت نهال کاج هم در محدودیت قرار گرفته و این درختان بیشتر در بخش جنگلی و بیرون شهر که نیاز به مقاومت بیشتری دارند غرس می شوند.
پیام جوادیان از تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار برای خرید گل و گیاه و نهاده های گیاهی شامل درخت ، درختچه و گل های فصلی برای امسال خبر داد و افزود: امسال انواع توت ها، ون، زیتون تلخ ، زیتون خوراکی، اکاسیا، کاج تهران، نارون چتری ، نرک و سنجد در شهر قم کاشت می شود.
وی گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان در قم را موجب محدودیت در تنوع کشت دانست و ادامه داد: تلاش داریم با یکسری آزمایش ها درختان جدیدی مانند پائولونیا که بسیار پر رشد است و انواع کبود که پهن برگ هستند را به محیط شهری قم وارد کنیم تا در شهر تنوع رنگ و بافت ایجاد شود.

**آغاز عملیات اجرایی احداث فاز 3 بوستان نبوت
شهردار منطقه 6 قم نیز در گفت و گویی از آغاز عملیات اجرایی احداث فاز 3 بوستان نبوت خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه شهری 14میلیارد ریال و مساحت اجرای آن 3.5 هکتار است که با عملیاتی شدن این پروژه،مساحت بوستان نبوت به 10هکتار افزایش خواهد یافت که یکی از بزرگترین بوستان‌های شهری منطقه خواهد بود.
سید محمد موسوی‌منش زمان لازم برای اجرای این پروژه را سه ماه عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی و محیط زیستی منطقه 6 شهرداری قم است که افزایش سرانه فضای سبز، آماده سازی مکانی امن و زیبا برای شهروندان و فضای مطلوب برای ورزش‌های صبحگاهی را فراهم می کند.

**تابع تصمیم و رأی اعضای شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار هستیم
مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم نیز در گفت و گویی در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته قم در تقدیر از خدمات شهردار قم و درخواست ایشان از شورای اسلامی شهر دوره جدید قم برای دادن ادامه فرصت خدمت رسانی به شهردار گفت: مجموعه شهرداری قم قدردان و سپاسگزار نگاه ویژه و ارزنده آیت الله سعدی امام جمعه موقت قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) به خدمتگزاران شهر بوده و به طور قطع این حمایت قوت قلبی برای کارکنان شهرداری قم است تا همچون گذشته تمام تلاش و توان خود را برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاورین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در تمامی حوزه‌های مدیریت شهری به کار گیریم.
حمیدرضا عابدی خرسند اضافه کرد: تمام فعالیت‌های شهرداری قم تا کنون تحت نظارت شورای اسلامی شهر بوده و بعد از این نیز تابع تصمیم و رأی اعضاء ولایتمدار این شورا در مسائل و سیاست‌های شهرداری قم و همچنین هرگونه انتخابی توسط این عزیزان خواهیم بود.

**ورود اولیـن تاکسـی اتومـاتیک آریـو به نـاوگان تاکسیرانی قم
همچنین مدیر عامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم نیز در گفت و گویی از ورود نخستین تاکسی آریو به ناوگان تاکسیرانی شهری قم در راستای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد و گفت: تاکسی‌های مدل 86 به پایین مشمول این طرح می‌شوند و برای ثبت‌نام می‌توانند به سازمان تاکسیرانی قم واقع در میدان 72 تن ابتدای جاده کوه سفید مراجعه کنند.
مرتضی عزتی خاطرنشان کرد: خودرو آریو دنده اتوماتیک حدود 52 میلیون تومان و دنده دستی 47 میلیون تومان است و متقاضیان باید 6 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و هنگام تحویل مبلغ 8 تا 9 میلیون تومان بپردازند.
وی با بیان اینکه وام‌هایی از سوی شرکت سایپا به صورت 48 ماهه و با سود 16 درصد به متقاضیان تعلق می‌گیرد، گفت: 32 میلیون تومان وام برای خودرو دنده اتوماتیک و 25 میلیون تومان تسهیلات برای تاکسی آریو دنده‌ دستی در نظر گرفته شده است.
از بهمن سال 94 و با آغاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی تاکنون هزار و 124 تاکسی نوسازی شده است.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com