کد خبر ۴۳۲۶۶ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵

تبدیل 5 تن مواد مخدر به دارو / دستگیری 4200 خرده فروش در قم

فرمانده انتظامی قم گفت: پنج تن از هفت تن مواد مخدر کشف شده توسط پلیس قم در 9 ماه گذشته برای تبدیل به دارو و مواد دارویی تحویل مراجع صاحب صلاحیت داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، سردار کاظم مجتبایی صبح امروز در حاشیه مراسم امحاء 2 تن مواد مخدر در پارکسوار امیر کبیر در قم افزود: از مواد مخدر کشف شده موادی که بتوان از آن بهره برداری دارویی داشت و آن را به مواد دیگری تبدیل کرد به دستگاههای ذی ربط تحویل داده می شود و تنها موادی که قابل استحصال دارویی و بهره برداری نمی باشد امحاء می گردد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های زیادی از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی در مبارزه با مواد مخدر صورت می گیرد و در این زمینه موفقیت های خوبی در کشفیات مواد مخدر داشته ایم.

مجتبایی تصریح کرد:شاید روزی که مواد مخدر کشف شد و افرادی آن را در مدار مصرف قرار دادند نمی دانستند بعد از هزاران سال این مواد  تنوع پیدا می کند و ابعاد مختلف را در می نوردد به طوری که ده ها نوع ماده مخدر از این مواد تولید می شود و هر کدام به مصرف خاصی می رسد.

وی اظهار داشت:در حال حاضر مواد مخدر مرز سنی و جنسی نمی شناسد و همه سطوح مختلف سنی و جنسی و رده های متفاوت را در بر گرفته است و اگر زمانی تنها افراد خاصی در سن های خاص مواد را مصرف می کردند با توسعه در ابعاد مختلف و افرادی که آن را مصرف می کنند شرایط کاملا دگرگون شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم بیان کرد: این مواد مخدر کار مسئولانی که باید آن را کنترل کرده و با مصرف ان مقابله کنند را سخت تر کرده است دیگر ما با سن خاصی روبرو نیستیم که با ادبیات و گفتمان و احکام قضائی مشخصی با آن ها برخورد کنیم.

وی ادامه داد:حتی دیگر ما یک نوع ماده مخدر را در دسترس نداریم که برای چگونگی مقابله با آن برنامه ریزی کنیم این ها نشان می دهد که باید هوشیار تر و جدی تر و با برنامه بیشتری برای مقابله با مواد مخدر گام برداریم.

مجتبایی گفت:از طرفی باید توازن در نوع مقابله و درمان و پیشگیری هم رعایت کنیم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان قم از اعضای مختلفی تشکیل می شود که دلسوزانه و متعهدانه برای انجام ماموریت در این جلسات شرکت می کنند و امکانات خود را در این امر قرار می دهند در این راستا اگر توازنی میان درمان و پیشگیری و مقابله نباشد با توجه به سطوح مختلف سنی و تنوع مواد موفقیتی به دست نخواهد آمد.

وی تصریح کرد:در واقع تاکید بر این است میان پیشگیری و درمان و مقابله یک توازن باشد و همه دستگاههای سهم خود را بشناسند و در جهت کنترل مواد مخدر در استان گام بردارند.

فرمانده انتظامی استان قم یادآور شد:دستگاههای مختلف در بخش های پیشگیری و درمان و مقابله در کنار ما بودند مهم این است که احساس کنیم به رسالت خود عمل کرده ایم و در حد امکان گام های موثری رابرداشته ایم.

وی در مورد کشف مواد مخدر در قم نیز توضیح داد:اینکه می گوئیم 7 تن مواد مخدر در قم کشف شده فقط مختص قم نیست بلکه بیش از 90 درصد آن مربوط به تورهای بازرسی و پایش های اطلاعاتی از سرشاخه های توزیع مواد مخدر و باندهای کشوری به دست می آید.

مجتبایی عنوان کرد:این باندها با کنترل های اطلاعاتی و توانمندی ها در پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاعات شناسایی می شوند و در کمند نیروی انتظامی استان و دستگاههای امنیتی گرفتار می شوند و مواد مخدر این باندها کشف می شود.

وی تاکید کرد:در رابطه با کشفیات مواد مخدر در سطح استان نیز جای نگرانی برای شهروندان و جود ندارد برخی از رسانه ها مسائل دیگری را مطرح می کنند که موجب نگرانی مردم می شود البته ما نیز نگران افزایش معتادان و خرده فروشان جزء در استان قم هستیم.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد:پلیس در پارک ها و میادین و محلات دائما در حال کنترل و شناسایی و دستگیری معتادان و مواد فروشان است و تلاش خود را فقط تمرکز بر کشفیات کلان و شناسایی باندهای ملی و سرشاخه های بزرگ معطوف نکرده ایم بلکه در تلاشیم معتادان و خرده فروشان خرد را شناسایی کنیم و طبق دستگاه قضائی با آن ها برخورد نمائیم.

وی اظهار داشت:از ابتدای سال تاکنون بیش از 4 هزار و 200 نفر را در سطح استان قم شناسایی و بر اساس گزارش های مردمی و احکام قضائی دستگیر شدند که عمدتا معتادین و فروشندگان خرد و کلی مواد مخدر می باشند.

مجتبایی بیان کرد:در این راستا افراد معتاد جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد فرستاده و یا به مقامات قضائی تحویل داده شده اند.

وی گفت:امروز در استان قم هماهنگی و هم آوردی خوبی میان نیروهای اطلاعاتی و انتظامی و قضائی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در توازن و برخورد جدی با مواد مخدر وجود دارد امید است همت جمعی و تلاش روز به روز قوت بیشتری بگیرد تا جایی که این معضلات در استان قم به حداقل خود برسد.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد:در این جا لازم است از مسئولان در حوزه درمان و پیشگیری و همچنین از پلیس مبارزه مواد مخدر و یگان امداد و بخش های مختلفی که برای کشفیات بیشتر و مقابله بی امان با توزیع کنندگان خرد و کلان و معتادان در صحنه هستند قدردانی نمائیم و امیدواریم مصرف مواد مخدر به حداقل خود برسد و در این راه موفقیت های بیشتری به دست بیاید.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com