کد خبر ۴۳۳۲۷ انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و بهداشت‌کار ویژه 22 هزار کارگر ساختمانی قم

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و بهداشت‌کار ویژه 22 هزار کارگر ساختمانی قم خبر داد.

عباس شیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و بهداشت‌کار ویژه کارگران ساختمانی استان قم خبر داد و اظهار داشت: مسئله ایمنی و بهداشت محیط کار موضوعی است که غفلت از آن در سال‌های گذشته جان بسیاری از کارگران را با خطرات جدی و حوادث دل‌خراش مواجه کرده بود.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه سال گذشته 138 کارگر ساختمانی در حین کار دچار حادثه شدند افزود: از 138 حادثه رخ‌داده برای کارگران 18 نفر جان خود را از دست دادند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای کارگران امری ضروری است خاطرنشان کرد: این دوره‌ها از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار و در پایان دوره گواهینامه به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

شیری ادامه داد: در حال حاضر 22 هزار کارگر ساختمانی در کانون کارگران ساختمانی ثبت‌شده و این منهای کارگران غیربومی و اتباع است، از همین رو مسئولان باید آستین همت برای رفع مشکلات جامعه کارگری استان بالا بزنند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با انتقاد از اینکه بسیاری از قوانین به نفع جامعه کارگری نیست تصریح کرد: مسئله هزینه‌های درمانی برای کارگران بسیار مهم است اما مشکلات زیادی برای دسترسی کارگران به تنها بیمارستان رایگان جامعه کارگری وجود دارد که لازم است مسئولان استان برای حل آن تدبیری بیندیشند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com