کد خبر ۴۳۳۳۹ انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
معاون آموزش جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد؛

ضرورت برگزاری مناظر‌ه‌های دانشجویی با موضوع حجاب

معاون آموزش جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اگر حجاب بین زنان و دختران جامعه تفهیم شود موثرتر واقع می شود،گفت: این اقدام با جلسات فرهنگی و علمی اقدام پذیر است، باید مطالب تازه و جذاب در زمینه حجاب برای زنان و دختران جامعه ارائه شود و به ارائه الگوهای برتر در زمینه حجاب که به موفقیت رسیدند بپردازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر زهرا حبیبی در گفت و گو با خبرنگار سایت قم فردا، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مدون برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: این که هر اداره و ارگان به صورت خودجوش وارد عرصه عفاف و حجاب شود نتیجه ای در پی ندارد بلکه باید سیاستی در این زمینه در استان انجام شود تا با ایجاد راهکارهای مناسب و تشریح فلسفه حجاب برای دختران این فریضه الهی را ترویج کنیم.

 وی با بیان اینکه اگر حجاب بین زنان و دختران جامعه تفهیم شود موثرتر واقع می شود،افزود: این اقدام با جلسات فرهنگی و علمی اقدام پذیر است، باید مطالب تازه و جذاب در زمینه حجاب برای زنان و دختران جامعه ارائه شود و به ارائه الگوهای برتر در زمینه حجاب که به موفقیت رسیدند بپردازیم.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در زمینه ترویج حجاب بین دانشجویان گفت: نشست ها و اردوهایی در زمینه حجاب توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد و ایده های خلاقانه ارائه شد که باید با اهتمام جدی این ایده ها را در راستای ترویج حجاب در جامعه به کار ببریم.

 حبیبی بیان داشت: باید مناظره های دانشجویی در زمینه حجاب برگزار شود و در این زمینه با حوزه علمیه هم ارتباط و تعامل وجود داشته باشد، حرف ها شنیده شود و به جمع بندی یکسان در زمینه ترویج عفاف و حجاب برسیم.

 معاون آموزش جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در دو حوزه آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت فعالیت می کند، در بلند مدت موضوع دانشگاه است و در کوتاه مدت در کارگروه های علمی فعالیت می کند.

 وی ابراز داشت: جهاد دانشگاهی قم در کارگروه زبان های خارجی، فناوری اطلاعات، علوم پزشکی، هنر، کشاورزی و علوم انسانی فعالیت می کند که در نقاط مختلف شهر و در سه رده سنی خانم ها و آقایان این فعالیت ها انجام می شود.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم ادامه داد: در قالب 7 کارگروه در سه ماه اول امسال 54 دوره در زبان خارجی، 49 دوره در زمینه فناوری اطلاعات، 12 دوره علوم انسانی برگزار شد که بالغ بر 2 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند که این آمار غیر از دانشگاه علمی کاربردی است.

 حبیبی گفت: 200 نفر نیز در دانشگاه علمی کاربردی در ترم اول تحت آموزش قرار گرفتند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com