کد خبر ۴۳۳۶۸ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴

شناساسیی و دستگیری عاملان دو قتل اخیر در قم / سن کم قاتلان یک خطر و آسیب است

قم - ایرنا - فرمانده انتظامی قم بااشاره به شناسایی عاملان دو قتل اخیر در قم گفت: قاتلان دارای سن کم هستند و این یک خطر و آسیب می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سردار کاظم مجتبایی درگفت وگو با خبرنگاران دررابطه با شناسایی و دستگیری عاملان نزاع و درگیری منجر به قتل اخیر در قم اظهار کرد: در چند هفته گذشته در 2 نقطه شهر قم شاهد درگیری منجر به قتل بودیم.
وی با تاکید بر این که استان قم جزو استان های امن کشور محسوب می شود، گفت: در سه ماه نخست امسال جرائمی مانند نزاع دسته جمعی و شرارت در استان قم کاهش یافته، ولی گاهی در گوشه ای از شهر ممکن است که اتفاق هایی روی دهد.
وی افزود: متاسفانه در 2 قتل اخیر افراد قاتل سنشان بسیار پایین است به گونه ای که یکی از آنها 17 و دیگری 23 سال سن دارد و این یک آسیب است که متاسفانه گریبانگیر جوانان شده است که به صورت احساسی دست به اقدام هایی می زنند که پس از آن نیز دچار پشیمانی و افسوس می شوند.
مجتبایی با بیان این که این گونه قتل ها باید اطلاع رسانی شود، تصریح کرد: شاید این گونه تصور شود که قاتلان، فقط افراد شرور و سابقه دار هستند، درحالی که در این 2 قتل رخ داده، مشاهده می کنیم که قاتلان دارای سن کم هستند.
فرمانده انتظامی استان قم با تقدیر از تلاش زحمات کارکنان ناجای استان قم و همکاری دستگاه قضایی در دستگیری عاملان این 2 حادثه گفت: باید این حادثه ها رسانه ای شود و مردم بدانند که قتل هایی که رخ داده، توسط افراد شرور و سابقه دار نبوده است، بلکه افرادی هستند که متاسفانه از روی غفلت، ناآگاهی و جهل نسبت به قانون و مقررات و بر اساس احساسات عمل کردند و مرتکب این قتل ها شدند.
مجتبایی خاطرنشان کرد: باید دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و سایر دستگاه ها تلاش و کوشش کنند تا هم آگاه سازی صورت بگیرد و هم مانع از تکرار این حادثه ها شوند.
وی اظهار کرد: آن چه که برای ما مهم است، امنیت پایدار و آرمانی در سطح استان قم می باشد که تلاش می کنیم با اقدام های جدی و بسیار قوی که پلیس آگاهی و بخش های گوناگون نیروی انتظامی دارند، فراهم کنیم.
وی بر ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه جوانان نسبت به جرم ها، آسیب ها، تهدیدها و مجازات جرایم تاکید کرد و گفت: رسانه ها در این زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند تا ان شاءالله در آینده شاهد این گونه اتفاق ها نباشیم.
مجتبایی با بیان این که به طور معمول قتل انگیزه قوی می خواهد، گفت: در این 2 قتل اخیر مشاهده می کنیم که چند جوان هنگام عبور، اهانتی به یکدیگر می کنند و خیلی زود تصمیم می گیرند و منجر به یک اقدام خشن و قتل یک جوان دیگر می شود که همگی این ها ناشی از جهل به قانون و مجازات است.
وی هم چنین بر نقش خانواده و والدین در ساختار فکری جوانان تاکید کرد و گفت: همه چیز را نباید از حاکمیت انتظارداشت، خانواده عنصر کوچکی است، اما نقش مهم و بسزایی در تربیت و آگاهی فرزند دارد.
وی گفت: یکی از این قتل ها در میدان مطهری و دیگری در حاشیه شهر قم روی داده است که خوشبختانه با درایت و اقتدار نیروی انتظامی کمتر از 12 ساعت قاتلان و کسانی که در این قتل ها مشارکت داشته اند و حدود 20 تن بودند، شناسایی و دستگیر شدند و در اختیار پلیس و دستگاه قضایی هستند.
مجتبایی از همکاری و پشتیبانی دادستان و دستگاه قضایی استان قم تقدیر و سپاسگزاری کرد و گفت: در این قضیه دستگاه قضایی همراه با نیروی انتظامی همکاری و مشارکت داشت.
فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: پلیس بدون همیاری و حمایت دستگاه قضایی و اطلاعاتی نمی تواند موفق شود و نقش مردم در دادن اطلاعات در کشف جرم موثر است.
وی با اشاره به سرعت عمل و قدرت پلیس اظهار کرد: این مساله می تواند درسی برای سایر مجرمان باشد و بدانند که پلیس بسیار هوشیارانه و مقتدرانه برای تامین امنیت آماده است و امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاق هایی در سطح استان قم نباشیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود به ارتقای نیروی انتظامی قم اشاره کرد و گفت: با تلاشی که همه مسئولان در ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی انتظامی کشور، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی به ویژه دکتر لاریجانی و مسئولان استان قم داشتند، جایگاه نیروی انتظامی قم ارتقا یافته است و جزو استان های درجه 1 کشور محسوب خواهد شد.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی **انتشاردهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com