کد خبر ۴۳۳۹۸ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

نباید به مقوله حجاب و عفاف نگاه تک بعدی داشت

قم - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم معتقد است که برای حل معضل بدپوششی نباید به مقوله عفاف و حجاب نگاه تک بعدی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش «کریمه اهل بیت الگوی عفاف و حجاب» که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، عوامل فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی را از مهم‌ترین عوامل بدپوششی دانست و تأکید کرد: نیاز به جنس مخالف همانند نیاز انسان به خوراک، پوشاک و... یک امر طبیعی است ولی مشکل از آنجاست که این نیاز به جای این که در محدوده خانواده تأمین شود به عرصه جامعه کشیده می‌شود.

وی گفت: دین اسلام برای تأمین این نیاز بشر برنامه و دستورالعمل دارد و باید به فکر کاهش سن ازدواج و تدارک مقدمات ازدواج جوانان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: پوشش یک امر ذاتی و فطری است و فطرت پاک آدمی، پوشش را می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: نباید به مقوله حجاب و عفاف نگاه تک بعدی داشت چراکه عوامل مختلفی در به وجود آمدن پدیده بدپوششی نقش داشته است.

حجت‌الاسلام اسکندری در تشریح عوامل بدپوششی به عوامل فردی این معضل اشاره کرد و فراموشی یاد خدا و قیامت را یکی از مهم‌ترین دلایل آن دانست و گفت: القاء یاد خدا و قیامت و تقویت ایمان باید مورد توجه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تقلیدهای جاهلانه، ترس از تمسخر و تحقیر و توهین، وسوسه‌های شیطانی و نفسانی، روحیه مدگرایی و عدم درک صحیح از لذت و شادی را از عوامل فردی پدیده بدپوششی دانست.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com