کد خبر ۴۳۴۱۱ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۳
در دیدار مسئولان دیوان محاسبات با امام‌جمعه قم مطرح شد

اهتمام ویژه دیوان محاسبات برای نظارت بر‌ حقوق‌های نجومی و وام‌های نامتعارف

در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان دیوان محاسبات کشور با امام‌جمعه قم بر لزوم نظارت دقیق‌تر بر مباحث مالی دستگاه‌ها، حقوق‌های نجومی و دریافت وام‌های نامتعارف تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رئیس و جمعی از مسئولان دیوان محاسبات کشور ظهر امروز با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام‌جمعه قم در حرم مطهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در این دیدار با حساس دانستن فعالیت در دیوان محاسبات اظهار داشت: حساسیت پیشگیری قبل از وقوع باید سرلوحه امور در این مجموعه قرار گیرد تا در کنار کاهش هزینه‌ها و خسارت‌ها تدبیر در تسهیل اقدامات دیوان محاسبات رخ دهد.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه مسئولان در کنار حفاظت از منابع و اقتصاد کشور باید پاسدار آبرو نظام نیز باشند، افزود: ورود به مسائل و نظارت بر عملکرد مالی دستگاه‌ها می‌تواند از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از بروز تخلفات می‌تواند در کاهش هزینه‌های سنگین نقش مهمی داشته باشد، ابراز کرد: یاری خداوند همواره همراه کسانی بوده که نیت خدمت و انجام‌وظیفه دارند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور نیز در این دیدار با اشاره به نقش این مجموعه در نظارت‌های مالی دستگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی دیوان محاسبات می‌تواند با اختیارات خود حسابرسی مالی تمامی دستگاه‌ها را انجام دهد که ثمره این کار در تفریغ بودجه سالانه کل کشور مشخص می‌شود.

عادل آذر بابیان اینکه خلاصه گزارش‌های دیوان محاسبات در صحن علنی ارائه می‌شود، عنوان کرد: پرونده‌های مختلفی مانند حقوق‌های نجومی و دریافت وام‌های غیراصولی در دیوان محاسبات به نحو ویژه رسیدگی شده است و تا زمانی که به سرانجام نهایی و دقیق نرسد رها نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر تخلفی رخ‌داده باشد، با توجه به وجود دادستانی و حاکم شرعی احکام صادر می‌شود، تصریح کرد: احکامی مانند انفصال‌ازخدمت، استرداد وجوه، تعیین ضوابط قانونی و غیره در بحث حقوق‌های نجومی و دریافت وام‌های غیراصولی صادرشده است و اگر جرمی مانند اختلاس باشد به محاکم قضایی ارسال می‌شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور نیز در بخش دیگری از این جلسه بابیان اینکه دیوان محاسبات یک ناظر مالی در سطح عالی است، خاطرنشان کرد: از تمامی قوه‌ها اعم از قضائیه، مجریه و مقننه در دیوان محاسبات حضور دارند.

فیاض شجاعی ادامه داد: درجایی که ضرر به بیت‌المال ایجاد شود دیوان محاسبات اهتمام ویژه‌ای داشته و در کنار تهیه گزارش احکام مربوطه را صادر می‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com