کد خبر ۴۳۴۵۹ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۰
آیت الله حسینی بوشهری:

کابینه دولت آینده نباید بر اساس سهم خواهی بسته شود/ مسلمانان به فریاد ملت مظلوم میانمار برسند

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم گفت: مسائل حزبی، جناحی و سهم خواهی نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد، اگر کابینه بر اساس جناح بندی و سهم خواهی شکل بگیرد از آن کابینه امیدی حاصل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تشریح اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گسترش مفاسد اجتماعی و محرومیت از رحمت الهی را از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه دانست.

وی در خطبه دوم با اشاره به شهادت امام صادق(ع)، افزود: امام صادق(ع) در روز 25 شوال سال 148 هجری در سن 65 سالگی از سوی عوامل منصور به شهادت رسیدند، پیکر پاک آن امام معصوم در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: دوران 34 ساله امامت حضرت مصادف با خلافت 7 نفر از خلفای جور عباسی بود، با وجود همه محدودیت ها حضرت از فرصت استفاده کردند و به نشر معارف دین و تربیت شاگردان برجسته پرداختند.

وی با اشاره به سالگرد یورش رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه، ادامه داد: از زمان مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری تا زمان مرحوم آیت الله گلپایگانی برنامه این بود که عصر شهادت امام صادق(ع) در مدرسه فیضیه مجلسی منعقد می شد، 2 فروردین سال 42 سفاکان و جلادان حمله کردند و حریم روحانیت و فیضیه را شکستند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: نیروهای طاغوتی روحانیت را مورد ضرب و جرح قرار دادند و عده ای را به شهادت رساندند، حتی قصد تعرض به جان آیت الله گلپایگانی داشتند، این کارنامه سیه طاغوت بود و جرقه ای شد که حرکت انقلاب را شتاب بخشید و به پیروزی انقلاب انجامید.

وی با اشاره به 23 تیر سالگرد اولین دوره تشکیل و افتتاح مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: زرین ترین برگ در کارنامه خبرگان انتخابات حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب بعد از ارتحال امام است، این مجلس  از نهادهای مهم و تأثیرگذار در جمهوری اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: حضرت امام در سال 59 با دوراندیشی برای حفظ جمهوریت و اسلامیت این نهاد را تشکیل دادند و این نهاد مقدس از روزی که تشکیل شده دغدغه ای جز این نداشته است.

وی با تجلیل از شخصیت برجسته آیت الله جنتی، اضافه کرد: آیت الله جنتی جلوی طمع ورزی های دشمنان را گرفته و سعی کرده است که سلامت نظام را از هر جهت حفظ کند، آیت الله جنتی دغدغه دین دارد و با قامتی استوار در برابر همه مسائل سینه را سپر کرده است تا انقلاب و ارزش ها بماند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از تلاش های اعضای شورای نگهبان، افزود: قانون اساسی وظایف خطیری برای این نهاد در نظر گرفته و همه اعضای شورا با اهتمام و دغدغه نسبت به حفظ جایگاه قانون و شورای نگهبان تلاش و فداکاری می کند

وی به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بهزیستی یکی از نهادهای خدمتگراز به محرومان است و امیدواریم که مردم به این نهاد و کمیته امداد کمک کنند و امکاناتی که دارند را در راه خدمت به خلق در اختیار نیازمندان بگذارند.

امام جمعه قم با تبریک آزادسازی موصل، اظهار داشت: این پیروزی سیاسی تنها پیروزی دولت و ملت عراق نبود یلکه به صراحت می توان گفت که آزادسازی موصل پیروزی جبهه حق علیه باطل بود، این جریان پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در برابر کج اندیشان، تروریست ها و حامیان آن ها بود.

وی ادامه داد: در این پیروزی بیش از چند هزار تروریست کشته شدند و ضربه بزرگی به جریان تکفیری وارد شد و آن ها دچار فروپاشی شدند، به ملت و دولت عراق توصیه می کنیم به این پیروزی بسنده نکنند و هوشیار باشند که دشمنان در پی فتنه ای دیگر برای عراق هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه زمزمه استقلال کردستان عراق را فتنه دشمن برای ضربه به عراق دانست و ابراز داشت: حامیان توطئه گر استکباری به ویژه رژیم صهیونیستی در حال دنبال کردن این مسأله بوده و در صدد ایجاد اسرائیل دوم در آن منطقه هستند و مردم و کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند.

وی عنوان کرد: موضع قاطع رهبر معظم انقلاب به همراه دولت و ملت عراق و مرجعیت شیعه یعنی حضرت آیت الله سیستانی و همچنین موضع قاطع فرماندهان ما به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار اثرگذار بود و جلوه خاصی داشت.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: بعد از هر عملیاتی خود نیروهای عراقی به عنوان علامت پیروزی عکس این سردار رشید اسلام را به نمایش می گذاشتند، برای این سردار رشید آرزوی سلامت و عزت داریم و امیدواریم مرد پیروز میدان در همه صحنه ها باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختنه ملت و دولت عراق این بار منتظر اتحادیه عرب نماندند، منتظر ائتلاف آمریکایی و احزاب و گروه ها نمادند بلکه با توکل بر خداوند متعال وارد میدان شدند و به پیروزی رسیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تغییر صحنه تحولات به نفع جهه مقاومت، مهر ابطال بر پروژه خلافت داعش، امنیت بیشتر مناطق شمالی و مرکزی عراق، دور شدن تهدید از مرزهای ایران و ایجاد بین شیعه، سنی و سایر اقوام را از دستاوردهای آزادسازی و پیروزی موصل دانست.

وی افزود: از مسائل مضحک و خنده آور این است که عده ای می گویند آمریکایی ها در پیروزی ملت عراق نقش داشتند، ترامپ در انتخابات اعلام کرد که آمریکایی ها داعش را راه انداخته اند حال چگونه با چیزی که دستپخت خود آنان است می خواهند مبارزه کنند و عراق را به پیروزی برسانند، تجربه نشان داده هر جا آمریکا حضور پیدا کرده جز خباثت، تعدی، تجاوز و مبارزه علیه اخلاق کار دیگری نکرده است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: این چند وقت سران آمریکایی ملت ایران را تهدید می کنند و می گویند می خواهیم نظام ایران را از بین ببریم که دچار هذیان گویی شده اند و ما با صدای رسا فریاد می زنیم که آمریکا و استکبار این آرزو را برای همیشه به گور خواهند برد.

وی با اشاره به وضعیت اسف بار ملت و مسلمانان میانمار، ادامه داد: مسلمانان این کشور در آتش و خون غوطه ور هستند، مجامع بین المللی کجا هستند که ببینند خانه های آنان را به آتش می کشانند و زنده زنده آنان را می سوزانند، آمریکای مدافع حقوق بشر کجاست؟ ملت و دولت ما و همه مسلمانان باید فریاد سر دهند و از مسلمانان مظلوم میانمار حمایت کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشکیل کابینه دولت دوازدهم، ابراز داشت: رییس جمهور در طول انتخابات وعده هایی به مردم داده است و پیشنهاد می کنیم وزرایی انتخاب کند که شاخصه های لازم را داشته باشد تا وعده ها عملی شود.

وی عنوان کرد: باید بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم به پایان برسد و تولید و اشتغال باید رونق پیدا کند، وزرا باید دارای شاخصه کارامدی و توانمندی باشند، مسائل حزبی، جناحی و سهم خواهی نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد، اگر کابینه بر اساس جناح بندی و سهم خواهی شکل بگیرد از آن کابینه امیدی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: کابینه باید از افرادی با روحیه جهادی و انقلابی تشکیل شود و دغدغه زندگی مردم و ارزش های انقلاب داشته باشند، وزرا باید قانون گرا، شایسته سالار، دارای سعه صدر، انتقاد پذیر، متواضع نسبت به مردم بوده و اسلام و انقلاب و مایه عزت آن ها باشد.

وی اضافه کرد: دولت آینده و وزرا باید موضوع اقتصاد را جدی بگیرند و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در برنامه خود قرار دهند، افراد باید نسبت به دستگاه های تحت نظر خود نظارت بیشتری داشته باشند، ملت ایران شایسته بیش از این است، مردم ایران مسؤولیت شناس و پردغدغه هستند و در اوج احساسات  و خردگرایی قرار دارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com