کد خبر ۴۳۵۰۰ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر قم خبر داد

آموزش پیشگیری از مواد مخدر برای 120 هزار دانش‌آموز و والدین دانش‌آموزان در قم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: در سال تحصیلی 96-95 با همکاری آموزش‌ و پرورش حدود 120 هزار دانش‌آموز، والدین دانش‌آموزان و کادر آموزشی تحت عنوان طرح توانمندسازی دانش‌آموزان مورد آموزش‌های پیشگیری قرار گرفتند.

ابوالفضل شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در سال گذشته برنامه‌های این شورا حول محور فرهنگ پیشگیری، درمان و مقابله برگزار شد.

وی بابیان اینکه کمیته مقابله شورای هماهنگی مواد مخدر استان قم در سال گذشته موفق به کشف حدود 7 تن انواع مواد مخدر شد، ابراز کرد: استان قم باآنکه از مرزهای کشور فاصله زیادی داشته و در مرکز کشور قرار دارد ولی با اقدامات امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی موفق شد در سال گذشته حدود 7 تن مواد مخدر کشف کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم ادامه داد: یکی از اقدامات این شورا آموزش کارکنان دولت در فرهنگ پیشگیری بود که بدون آنکه خللی در خدمت‌رسانی به مردم و منفک شدن کارکنان به وجود آید حدود 6 هزار کارمند دولتی تحت آموزش پیشگیری از مواد مخدر قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش کارکنان دولتی جزء سرفصل‌های اختیاری بود، عنوان کرد: با مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر استان و موافقت استاندار این 6 ساعت آموزش به‌صورت اجباری در دستور کار و آموزش قرار گرفت.

شریفی آموزش دانش‌آموزان  و والدین آنان را مدنظر قرار داد و گفت: آموزش دانش‌آموزان برای نخستین بار از سال 94 از استان قم شروع شد و در سال تحصیلی 95-94 حدود 41 هزار دانش‌آموز و کادر آموزشی مدارس مورد آموزش پیشگیری از مواد مخدر قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 96-95 نیز با همکاری آموزش‌وپرورش حدود 120 هزار دانش‌آموز، والدین دانش‌آموزان و کادر آموزشی تحت عنوان طرح توانمندسازی دانش‌آموزان مورد آموزش‌های پیشگیری قرار گرفتند که دانش‌آموزان 4 ساعت و کادر آموزشی و والدین دانش‌آموزان نیز 2 ساعت تحت آموزش پیشگیری از مواد مخدر قرار داشتند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com