کد خبر ۴۳۵۱۹ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۸

پرسنل یگان ویژه قم با معارف دفاع مقدس آشنا می شوند

قم -ایرنا - برگزاری کلاس های آشنایی پرسنل یگان ویژه فرماندهی انتظامی قم با علوم و معارف دفاع مقدس، از موضوعاتی است که در دیدار فرمانده این یگان با مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم در این دیدار گفت: امروز ترویج فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در جامعه ضامن استقرار آرامش معنوی و ارتقای امنیت همه جانبه است که باید بیش از گذشته قدر این فرهنگ را دانست.
سرهنگ احمد حسینی، اظهار داشت: حفاظت از امنیتی که به واسطه خون پاک شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس و سالها مجاهدت شبانه روزی بدست آمده، از افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بخصوص نیروی انتظامی و پرسنل یگان ویژه است.
سرهنگ موسی مرتضایی کیا، فرمانده یگان ویژه فرماندهی انتظامی قم نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع از عرصه امنیت، فرهنگ ایثار و شهادت را همچون چراغی فروزان فراروی پرسنل یگان ویژه دانست و ابراز کرد: یگان ویزه نیروی انتظامی در راستای انجام ماموریت های محوله و حفاظت از دستاوردهای خون مطهر شهدا و همچنین ترویج فرهنگ حماسه در بدنه یگان، از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد و تمام همت خود را برای خدمت بیشتر به استان قم و حرم اهل بیت(ع) به کار خواهد بست.
بر اساس این گزارش، برگزاری کلاس های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ویژه پرسنل یگان،هماهنگی و اعزام راویان دفاع مقدس جهت حضور و سخنرانی در برنامه های عمومی یگان ویژه، آشنایی نیروهای یگان با حماسه دفاع مقدس و نیز معرفی شهدای نیروی انتظامی و یگان ویژه از جمله دستاوردهای این دیدار بود.
معاون روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این راستا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به امضای تفاهم نامه میان مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور با وزراتخانه ها و سازمان های کشوری برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: بر اساس این اقدام، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به منظور ترویج ارزش های دفاع مقدس و همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه های فرهنگی قم تفاهم نامه هایی با ادارات مختلف تدوین کرده است.
مرتضی قاسمی از تدوین 15 تفاهم نامه برای امضا با ادارات قم خبر داد و گفت: این تفامه نامه ها که متناسب با ظرفیت های استان قم تدوین شده است تا پایان سال با ادارات و نهادها فرهنگی و نیز برخی دانشگاه های قم از جمله آموزش و پرورش،فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه قم و دانشگاه علوم پزشکی قم به امضا خواهد رسید.
وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه ها علاوه بر آموزش های ضمن خدمت به کارکنان ادارات در خصوص آشنایی با معارف و ترویج ارزش های دفاع مقدس، همکاری لازم برای اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس صورت می گیرد.
معاون روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: در بین سال های 94 و 95، 2 دوره آموزشی برای مدیران ارشد استان با حضور بیش از 160 مدیر و کارشناس ارشد به منظور آشنایی با معارف دفاع مقدس برگزار شد.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com