کد خبر ۴۳۵۳۴ انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم:

وظیفه آمران به معروف بیدار کردن مردم است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر بیدار کردن برخی از مردمی است که خواب هستند که این رسالت در امتداد حرکت امام حسین(ع) بوده و نباید نسبت به این حرکت ترس داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین معرفت در بیست و پنجمین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه انسان ناآگاه نسبت به حقایق بی‌توجه است، اظهار کرد: بر اساس تعبیر امام علی(ع) برخی از مردم در خواب هستند و متوجه نمی‌شوند که به کدام سمت در حال حرکت هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی انسان‌ها همانند حیوانات بدون توجه به خداوند و انسانیت به دنبال مادیات و هوس‌های جنسی هستند، تصریح کرد: وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر بیدار کردن برخی از مردم خواب است که این رسالت در امتداد حرکت امام حسین(ع) بوده و نباید نسبت به این حرکت ترس و هراسی داشته باشیم چرا که در این صورت در حال رفتن به تباهی خواهیم بود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: برخی از طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر به شیوه مطلوبی در نقاط مختلف شهر در حال فعالیت هستند که ثواب و اجر آنها نزد خداوند متعال محفوظ خواهد بود؛ آمران به معروف حرکت اهل بیت(ع) را امتداد بخشیده‌اند.

وی از حمایت دستگاه‌های مختلف به ویژه دادگستری استان قم از آمران به معروف و ناهیان از منکر یاد کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به وضعیت کنونی جامعه هشدارهای بسیاری داده‌اند چرا که استمرار این وضعیت آینده مطلوبی را به دنبال ندارد به همین علت آمران به معروف باید به میدان آمده و با فعالیت‌های فرهنگی خود تحولات چشمگیری را در جامعه رقم بزنند.

معرفت با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف تضعیف نظام اسلامی را در ابعاد مختلف دنبال می‌کند، تصریح کرد: فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از ناهنجاری‌ها را برای کشورهای مختلف به دنبال داشته است؛ بر اساس روایتی از حضرت علی(ع) اگر امر به معروف را فراموش کردیم باید منتظر باشیم تا حاکم ظالمی بر ما مسلط شود.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی برنامه‌های مختلفی را دنبال کرده است، عنوان کرد: علاوه بر حجاب بسیاری از دغدغه‌ها برای آمران به معروف و نهی از منکر مطرح است در حالی که اگر همه افراد به رسالت دینی خود در حوزه امر به معروف عمل می‌کردند فساد و دزدی دیگر مشاهده نمی‌شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تاکید بر اینکه هر فردی نسبت به عملکرد خود مسؤول است، مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران نعمتی است که باید قدردان آن باشیم و در راستای حفظ آن تلاش کنیم چرا که در غیر این صورت نتوانسته به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی عمل کنیم و در نتیجه نعمت‌های کنونی را از دست می‌دهیم.

وی یادآور شد: همگان باید پاسخگوی خون شهیدانی باشند که از برترین سرمایه‌های خود برای انقلاب اسلامی گذشته‌اند؛ طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر که در حال انجام رسالت الهی خود هستند باید نسبت به وضعیت جامعه اگاهی مطلوبی داشته باشند.

معرفت با اشاره به اینکه بدون امر به معروف و نهی از منکر آموزه‌های مختلف دینی نیز در جامعه اجرایی نمی‌شود، اظهار کرد: مجموعه‌های مختلف استان از آمران به معروف حمایت می‌کنند چرا که این افراد بدون هیچ چشمداشت مادی به میدان آمده و برای اجرایی شدن فرامین الهی در تلاش هستند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com