کد خبر ۴۳۵۵۸ انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۶

عامل افزایش ریزگرد‌ها در قم

امام‌جمعه قم گفت: دریاچه نمک یکی از عوامل اصلی افزایش ریزگرد‌ها در استان قم بوده و باید هر چه سریع‌تر حق آبه این استان احیا و به دریاچه نمک بازگردانده شود.
صراط: آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با مسئولان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری محیط‌زیست و تأکید دین اسلام بر نگهداری صحیح از منابع طبیعی اظهار داشت: تخریب محیط‌زیست نه‌تنها کاری غیرانسانی است بلکه شخص خاطی باید به درگاه الهی توبه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم، وی محیط‌زیست را امانتی در دست بشر دانست و افزود: حق‌تعالی  محیطی آرام و سالم همراه با نعمت‌های مختلف برای استمرار نسل بشر فراهم کرده و ما نباید خود دست به تخریب محیط‌زیست زده و نعمت‌های خداوند را از بین ببریم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تأکید بر اهمیت بازسازی محیط‌زیست تصریح کرد: همان‌طور که تا امروز با بی‌دقتی و سهل‌انگاری عامل تخریب محیط‌زیست بوده‌ایم باید به اصلاح و ساماندهی منابعی که از بین برده‌ایم بپردازیم.

سعیدی آسیب زدایی از محیط‌زیست را وظیفه شرعی و عقلی همه افراد جامعه دانست و گفت: آسیب زدایی و سالم‌سازی  محیط‌زیست و حفاظت از آن وظیفه عقلی و دینی همه افراد جامعه بوده و به‌هیچ‌عنوان نباید از آن غافل شویم.

وی به لزوم پیگیری اصلاح محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی در جامعه اشاره و بیان کرد: در حوزه محیط‌زیست نباید منافع شخص یا اشخاص مانع از پیگیری و اصلاح محیط‌زیست شده و هر چه سریع‌تر در جهت فرهنگ‌سازی باید گام‌های مؤثری برداشته شود.

امام‌جمعه قم با ابراز نگرانی از مشکل دریاچه نمک استان قم ادامه داد: دریاچه نمک یکی از عوامل اصلی افزایش ریز گرد‌ها در استان قم بوده و باید هر چه سریع‌تر حق آبه این استان احیا و به دریاچه نمک بازگردانده شود.

وی به نیاز استان قم به ایجاد ایستگاه‌های سنجش آلودگی اشاره و ابراز کرد: تصمیم‌های صحیح نیازمند اطلاعات صحیح و جامع است که با ایجاد ایستگاه‌های سنجش آلودگی در استان قدم مؤثری در این حوزه برداشته می‌شود.

آیت‌الله سعیدی احداث نیروگاه خورشیدی در استان قم را موردتوجه قرارداد و افزود: استان قم با دارا بودن 300 روز خورشیدی در سال بهترین پتانسیل برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی را دارا بوده و باید متخصصین این امر از این فرصت استفاده کامل را بزنند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com