کد خبر ۴۳۵۶۲ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۲

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران- ایرنا- استقبال روحانی از نظرات اعضای فراکسیون امید مجلس برای انتخاب کابینه دوازدهم/ظریف: تصور مذاکره دوباره با آمریکا خطرناک است/خرازی: تداوم بدعهدی‌های آمریکا، ناقض روح برجام است/موگرینی: برجام امنیت منطقه و جهان را تقویت کرد/چین خواستار پایبندی همه طرف ها در توافق هسته ای با ایران شد و سفیر عراق در آتن: ایران کمک های ارزنده ای برای آزادی موصل داشت از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار اعضای فراکسیون امید مجلس از مشورت و همفکری با گروه‌ها و افراد همسو برای انتخاب نفرات کابینه دوازدهم استقبال کرد و گفت: این نظرات را در چینش کابینه دخیل می کنم.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه ایران گفت: حتی تصور مذاکرات دوباره هسته ای با آمریکا خطرناک است و در صورت شکست این توافق، دستیابی به توافقی دیگر غیر ممکن خواهد بود.
* لندن- ایرنا- «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران به تحریم‌های اخیر آمریکا و بدعهدی‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اقدام های واشنگتن ناقض روح و متن برجام است.
* تهران- ایرنا- حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به لزوم توجه به مناسبت ها در تکریم ایثارگران از برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت آزادگان این وزارتخانه در 26 مرداد ماه خبر داد.
* دمشق- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی در اردن، گفت: حضور ایران در سوریه و عراق به درخواست حکومت های قانونی این دو کشور است و دخالت در امور داخلی آن ها به شمار نمی رود.
* یزد- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: الکترونیکی کردن کارها در بخش های مختلف مورد نیاز جامعه و مردم و موجب ارتقای کارآمدی و شفافیت بوده و مورد تاکید نظام و دولت است.
* تهران- ایرنا- نود و یکمین شماره‌ خط حزب‌الله با سخن هفته‌ای با عنوان «نسبت جناح مؤمن فرهنگی با عرصه مهم سینما چیست؟»، درباره‌ اهمیت نقش سینما از منظر رهبر انقلاب منتشر شد.
* تهران- ایرنا- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از برخورد تریلی حامل قیر با سه سواری در آزاد راه تهران - پردیس خبرداد و گفت: هفت سرنشین این خودروها مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
* تهران- ایرنا- نشست مشترک مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور مهدی امیری اصفهانی معاون وزیر دادگستری و رئیس این سازمان و سردار سرتیپ حسین اشتری در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد و طرفین بر افزایس همکاری در امر مبارزه با قاچاق تاکید کردند.
* اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نسبت به بحران آب در شهرهای استان هشدار داد و گفت: همه شهرهای خوزستان به نوعی با مشکل تامین آب شرب درگیر هستند.
* اهواز- ایرنا- معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به کمبود نیرو در حوزه پرستاری در کشور، ظرفیت پذیرش دانشکده های پرستاری در دولت یازدهم به دو برابر افزایش یافت.
* اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: طرح مهار کانون های فوق بحرانی گرد و غبار در خوزستان به 62 هزار هکتار افزایش یافت.
* یزد- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه در دولت یازدهم از تولد 25 هزار کودک معلول پیشگیری شده است.
* یزد- ایرنا- سالن ورزشی شهدای کارگر یزد، چهارشنبه شب در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مسئولان این استان به بهره برداری رسید.
* تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد که از هر اقدامی به منظور ایجاد نظم، انضباط و قانونمندی و صیانت از ارزش های اخلاقی و اسلامی در فوتبال حمایت می کنیم.
* اهواز- ایرنا- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور گفت: پارسال 352 ضمانت نامه با ارزش یک هزار و 800 میلیارد ریال برای صنایع کوچک در سطح کشور صادر شد.
* زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هفت و نیم میلیون هکتار نهال کاری و بوته کاری برای مبارزه با پدیده گرد و غبار در سراسر کشور انجام می شود.
* اهواز- ایرنا- نماینده دستیار ویژه رئیس جمهوری گفت: انجمن صابئین مندایی هنوز رسمی نشده است و ثبت قانونی آن ضروری است.
* تهران- ایرنا- 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما را تسلیت گفت.
* تهران- ایرنا- مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از واژگونی و آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری پرشیا در بزرگراه تهران- قم خبر داد و گفت: در این حادثه یک مرد 40 ساله بدلیل شدت جراحات جان باخت و 3 نفر بدلیل مصدومیت راهی بیمارستان شدند.
* بندرعباس- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بخشی از بیمارستان حاجی آباد این استان که عصر چهارشنبه طعمه حریق شد، با تلاش آتش نشانان مهار شد.
* دمشق- ایرنا- معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت که آتش بس اعلامی در جنوب سوریه در معرض آزمون جدی پایبندی طرف های متولی و بین المللی است.
* تبریز- ایرنا- معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توانیر با بیان اینکه پارسال خاموشی ناشی از کسر تولید برق در کشور نداشتیم، گفت: بیشتر این خاموشی ها ناشی از حوادث شبکه برق بود که سهم عمده آن معادل 75 درصد مربوط به حوادث استان خوزستان بود.
* تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اختلافات حزبی، جناحی و گروهی در بحث هشت سال دفاع مقدس وجود ندارد و همگان بر ارزش و اهمیت این موضوع واقف هستند.
* تهران- ایرنا- سامانه پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی در بستر اینترنت امروز (چهارشنبه) با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی در خبرگزاری خانه ملت افتتاح شد.
* قم- ایرنا- پیکرهای مطهر چهار شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) با حضور قشرهای مختلف مردم شهید پرور قم عصر چهارشنبه در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.
* تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی امیر کبیر درمورد حواشی برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه در 14 تیرماه امسال که از سوی برخی مورد انتقاد قرار گرفته بود توضیحاتی منتشر کرد.
* شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از شناسایی 15 هزار خانه مسافر در کشور خبر داد و گفت: 4 هزار و 500 خانه از این تعداد موفق به کسب مجوز شده است.
* تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با بیان این که در سال 92 بیش از 80 درصد فرمانداران از سایر دستگاه‌ها مامور بودند، گفت: اکنون حدود 80 درصد فرمانداران از کارکنان صف یا ستاد وزارت کشور هستند.
* تهران- ایرنا- آیین نکوداشت نابغه ریاضی ایران با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دبیرستان فرزانگان یک منطقه 6 تهران برگزار شد.

اخبار خارجی
**********
* وین- ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه درمراسم دریافت جایزه صلح ایالت «هسن» آلمان در بروکسل گفت: شاهد فضای بسیار متفاوت در امور جهانی، دو سال پس از امضای توافق هسته ای با ایران هستیم.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری شینهوا گزارش داد: پس از آنکه آمریکا 18 فرد و شرکت ایرانی را به بهانه ارتباط با برنامه موشکی تهران و سایر فعالیت های غیرهسته ای تحریم کرد، چین خواستار مسئولیت پذیری و اعتماد متقابل همه طرف ها برای پایبندی به توافق هسته ای با ایران شد.
* آتن- ایرنا- سفیر عراق در مراسم جشن آزادی موصل در سفارت این کشور در آتن با اشاره به تلاش ها برای بازپس گیری موصل از داعش، گفت: ایران در این مبارزه کمک های ارزنده ای داشت.
* کوالالامپور- ایرنا- یک ژنرال ارتش، دو سیاستمدار ایالتی و چند افسر پلیس تایلند در بین 46 نفری بودند که در رسیدگی به بزرگ ترین پرونده قاچاق انسان در این کشور جنوب شرق آسیا محکوم شدند.
* تهران- ایرنا- دو مقام آمریکایی ادعا کردند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد برنامه محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سی آی ای) را برای تسلیح و آموزش گروه های تروریستی که با دولت سوریه می جنگند، به درخواست روسیه متوقف کند.
* تهران- ایرنا- دونالد ترامپ با تهدید سناتورهای جمهوری خواه از آنها خواست پیش از آنکه قانون بیمه ای که زمان اوباما تصویب شده را لغو و قانون جدید را جایگزین آن نکرده اند، به تعطیلات نروند.
* تهران- ایرنا- ارتش رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی موسوم به «روز خشم فلسطین» در حمایت از مسجد الاقصی و اعتراض به اقدامات اخیر صهیونیست ها را سرکوب کرد.
* تهران- ایرنا- نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با اشاره به بحران موجود در روابط عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر و شروط این چهار کشور برای عادی سازی روابط با دوحه، گفت: قطر باید همه خواسته ها را اجرا کند.
* تهران- ایرنا- بانک مرکزی و دادگاه فدرال برزیل اموال و املاک لولا داسیلوا رئیس جمهوری پیشین این کشور را که به اتهام فساد مالی به 9 سال و 8 ماه زندان محکوم شده، توقیف کردند.
* مسکو- ایرنا- روسیه جان هانتسمن فرماندار پیشین ایالت یوتا معرفی شده از سوی دولت دونالد ترامپ را به عنوان سفیر جدید آمریکا در مسکو تایید کرد که جانشین جان تفت می شود.
* نیویورک- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای از پیشنهاد کره جنوبی مبنی بر مذاکره با رهبران کره شمالی ابراز خرسندی کرد و خواستار پاسخ مثبت پیونگ ینگ به این پیشنهاد سئول شد.
* مادرید- ایرنا- وزیر کشور اسپانیا گفت که شمار مهاجران غیرقانونی که در 6 ماه نخست سال جاری میلادی از طریق دریا و زمین وارد این کشور شده اند افزایش چشمگیری یافت.
* تهران- ایرنا- ورود خودرو به داخل جمعیت در مراسم تدفین شهر کلومبیای ایالت کارولینای جنوبی آمریکا، 10 نفر زخمی به جای گذاشت.
* باکو - ایرنا - رئیس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه فرمان آغاز اجرای تفاهمنامه ریلی امضا شده میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران را صادر کرد.
* نیویورک- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از سالانه خود را درباره تروریسم در جهان منتشر کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ملاقات با رئیس مجلس سنای پاکستان، ضمن گفت وگو و تبادل نظر با وی درخصوص موضوع های مربوط به روابط دوجانبه و منطقه ای، دعوتنامه رسمی رئیس مجلس شورای اسلامی را برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، تقدیم وی کرد.
* تهران- ایرنا- در پی افشای مکان پایگاه ها و نیروهای ارتش آمریکا در سوریه که روز دوشنبه در گزارشی از سوی آژانس آناتولی منتشر شد، پنتاگون نگرانی خود را به ترکیه ابراز کرد.
* تهران- ایرنا- شماری از نظامیان عربستان سعودی روز چهارشنبه در حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع آنها در منطقه مرزی جیزان (جنوب عربستان) کشته شدند.
* تهران- ایرنا- رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به آل سعود اعلام کرد که پادشاه عربستان بیانیه انتقال قدرت به پسرش را به صورت ضبط شده آماده کرده و احتمالا اواخر شهریور یا اوایل مهرماه کناره گیری خود را اعلام خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- جنگنده های ارتش سوریه عصر چهارشنبه مواضع گروه تروریستی موسوم به «جبهه النصره» در منطقه «تلال عرسان» واقع در مرز سوریه با لبنان را بمباران کردند.
* بغداد- ایرنا- گروهی از مسئولان محلی و روسای عشایر روز چهارشنبه به دیدار سفیر ایران در بغداد آمدند و درباره مراسم زیارت اربعین پیش رو با ایرج مسجدی بحث و تبادل نظر کرده و آمادگی این استان و اهالی اش را با تمام امکانات ، برای استقبال از زائران ایرانی اربعین امسال اعلام کردند.
* الجزیره- ایرنا- هیات فنی- تخصصی اقتصادی، علمی و تجاری جمهوری اسلامی ایران که برای بررسی راه های گسترش روابط و همکاری های دوجانبه به آفریقای جنوبی سفر کرده است، در دو روز گذشته با مقام های این کشور در زمینه های مختلف همکاری، بحث و گفت وگو کرد.
* تهران- ایرنا- ارتش و کمیته های مردمی یمن تجمع نظامیان عربستان سعودی و مزدوران این کشور در منطقه مرزی «عسیر» واقع در جنوب غرب عربستان را هدف قرار دادند.
* مسکو- ایرنا- رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در دیدار با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی همکاری های گسترده تر در عرصه های نفتی و صنعتی از جمله بالگردسازی با ایران به ویژه این استان را خواستار شد.
* تهران- ایرنا- پایگاه خبری موسسه بین المللی مطالعات راهبردی روز چهارشنبه در مقاله ای نوشت که آمریکا و اروپا در ارتباط با ایران ممکن است مجزا از هم عمل کنند.
* تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) پس از کناره گیری «پییر دو ویلیه» از سمت فرماندهی نیروهای مسلح این کشور، ژنرال «فرانسوا لکوانتر» را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.
* تهران- ایرنا- فتح الله گولن رهبر جماعت نور ترکیه اقرار کرد، سال گذشته با یکی از چهره های کلیدی کودتای نافرجام در کشورش دیدار داشته است.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com