کد خبر ۴۳۵۸۵ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم:

گران تمام شده هزینه‌ها تولیدکنندگان قمی را زمین‌گیر کرده است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گران تمام شدن محصول را مشکل پیش روی حوزه تولید برشمرد و گفت: مسئولان کشوری و استانی اگر واقعا به دنبال راهکار برای باز کردن گره‌های اقتصادی هستند تیم باید به طور ویژه به این موضوع توجه کنند.

حسن آقاجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از قم، گران تمام شدن محصول را مشکل پیش روی حوزه تولید برشمرد و اظهار داشت: مسئولان کشوری و استانی اگر واقعا به دنبال راهکار برای باز کردن گره‌های اقتصادی هستند تیم باید به طور ویژه به این موضوع توجه کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم هزینه‌های زیاد مالیات و نرخ تسهیلات را از جمله موارد گران شدن هزینه تولید دانست و افزود: ارزش افزوده، سود بانکی بسیار بالا و مسایلی از این دست مشکل جدی برای ما ایجاد کرده، در صورتی که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط راه‌آهن متصل شود هزینه حمل و نقل 2 تا 3 درصد کاهش داد.

وی با تاکید براینکه مبارزه واقعی وقتی است که هزینه تولید کارخانه‌ها کاهش یابد تصریح کرد: وقتی سود بانکی 24 درصد و ارزش افزوده 9 درصد باشد همه تلاش‌ها و راهکارها برای رفع مشکلات مسکن موقت است.

آقاجانی بابیان اینکه باید راهکارهای ریشه‌ای برای رفع مشکلات مورد توجه باشد عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود 3-4 مشکل اصلی را محور رفع مشکلات بخش صنعت قرار دهیم اینکه هر بار یک مشکل را برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم کاری از پیش نمی‌رود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با اشاره به اینکه باید هزینه‌های اضافی در مسیر تولید حذف شود خاطرنشان کرد: صادرات ما صادرات پایدار نیست در برخی کشورها اگر کارخانه‌ای با 1000 کارگر قانونی را اعتراض داشته باشند دولت 2 سال قانون پیشنهادی را اجرا می‌کند و در صورت موفقیت قانون را تغییر می‌دهد اما هنوز در کشور ما بعد از سال‌ها مشکل اصلی کماکان بر قوت خود باقی است و تنها مسکن به آن تزریق می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com