کد خبر ۴۳۶۰۲ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۶

مستمری مددجویان بهزیستی در دولت یازدهم سه برابر شد/ افتتاح مهد آدینه در مصلای قدس قم

قم – ایرنا – مدیر کل بهزیستی استان قم گفت: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به خانواده های تحت حمایت سازمان بهزیستی، مستمری این افراد با رشد قابل توجهی به میزان سه برابر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رضا سلیقه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم به مناسبت آغاز به کار طرح رقابت در خدمت در سال 96 افزود: بهزیستی، نهادی اجتماعی و حمایتی است که در حوزه خدمت رسانی به محرومان، معلولان و زنان بی سرپرست فعالیت می کند.
وی با بیان این که بیش از 22 هزار معلول در استان قم تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، خاطرنشان کرد: 6 هزار و 500 معلول در قم به صورت ماهیانه از بهزیستی مستمری دریافت می کنند که رقم بودجه مورد نیاز برای آن بیش از 10 میلیارد ریال است.
مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به این که بیش از چهار هزار زن بی سرپرست در استان هزینه مستمری، معیشت و تحصیل فرزندان دریافت می کنند، بیان کرد: بهزیستی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، آگاهی بخشی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه همچون زنان بی سرپرست و بدسرپرست را در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده است.
وی افزود: آمار طلاق در استان قم خوشایند نیست و اداره کل بهزیستی استان به عنوان نهاد متولی پیشگیری از وقوع طلاق تاکنون مراکز مشاوره متعددی را برای ایجاد سازش میان زوجین ایجاد کرده که در نتیجه آن حدود 30 درصد دعاوی به سازش منجر شده است.
سلیقه ادامه داد: خانواده هایی که دچار بحران های اجتماعی از جمله همسرآزاری، کودک آزاری و دیگر آسیب ها هستند می توانند از طریق سامانه 123 از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شوند، همچنین تمامی خانواده ها برای برخورداری از خدمات مشاوره ای سازمان بهزیستی در مسائل مختلف اجتماعی می توانند با سامانه 1480 تماس بگیرند.
مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین ضمن قدردانی از حمایت مسئولان و خیران برای ارائه خدمات مناسب به افراد تحت حمایت این سازمان، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 100 واحد مسکونی برای مددجویان سازمان بهزیستی در حال آماده سازی است که یک هزار و 700 واحد آماده و تحویل شده است.
وی با اشاره به ایجاد مراکز روزانه نگهداری از سالمندان در استان قم، ادامه داد: با ایجاد این مراکز سالمندان می توانند اوقات خود را در طول روز به بهترین صورت سپری کنند و از خدمات آموزشی و رفاهی بهره مند شوند و شب ها برای استراحت و برخورداری از فضای عاطفی خانواده به منازل خود بازگردند.
امروز همچنین با مشارکت اداره کل بهزیستی استان قم، مهد آدینه در مصلای قدس این شهر افتتاح شد؛ از این پس خانواده های نمازگزار می توانند فرزندان خود را به این مهد سپرده و با آرامش خاطر در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شرکت کنند.
طرح رقابت در خدمت یا ارتباط مستقیم مدیران و مسئولان اجرایی با مردم در محل نماز جمعه، از آذرماه سال گذشته برای نخستین بار با همکاری روابط عمومی استانداری، ستاد نماز جمعه قم و دستگاه های دولتی استان با هدف دسترسی آسان و بی واسطه مردم به مسؤلان به اجرا گذاشته شده است.
نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور علمای برجسته حوزه های علمیه، شماری از مسئولان ملی و استانی و همچنین شرکت باشکوه طلاب غیر ایرانی در کنار اقشار مختلف مردم برگزار شد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com