کد خبر ۴۳۶۱۱ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳

اعزام پنج هزار تن از مردم قم به مناطق عملیاتی غرب کشور

قم – ایرنا – مسئول اردویی و راهیان نور سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در فصل تابستان، پنج هزار تن از مردم قم در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند.

سرهنگ پاسدار ستار احمدوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: راهیان نور یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی است که اعتقادات مردم را با تعالیم انقلاب گره می زند.
وی بیان کرد: خوشبختانه در استان قم تمام امکانات برای برگزاری باشکوه این رخداد فرهنگی بسیج شده است و مسئولان دستگاه های اجرایی درکنار مردم برای اجرای مطلوب برنامه های آن تلاش می کنند.
وی ادامه داد: طبق برنامه سال های گذشته اعزام کاروان های راهیان نور در فصل تابستان به سمت مناطق غرب و شمال غرب صورت می گیرد تا مردم با جانفشانی رزمندگان اسلام در این مناطق آشنا شوند.
احمدوند گفت: اعزام مردم قم به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور از 21 تیرماه جاری آغاز شده است و تا دهم مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.
وی با اشاره به این که پنج هزار تن از مردم قم در اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور شرکت خواهند کرد، افزود: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است در طول این مدت، روزانه 4 دستگاه اتوبوس با ظرفیت 200 تن به این مناطق اعزام می شوند.
وی ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این سفر معنوی برای ثبت نام می توانند به پایگاه های بسیج سراسر استان قم مراجعه کنند؛ در ضمن خانواده ها می توانند با هماهنگی ستاد راهیان نور به وسیله خودرو شخصی خود به مناطق عملیاتی مورد نظر سفر و از امکانات درنظر گرفته شده استفاده کنند.
مسئول اردویی و راهیان نور سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به این که مدت زمان سفر کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی چهار روز است، گفت: زائران طی این مدت با حضور در استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه از یادمان های شهیدان گمنام شهر مریوان، منطقه عملیات کربلای 5 و یادمان تپه الله اکبر، باشگاه افسران در سنندج، یادمان شهدای غریب در شهر بانه و محل شهادت شهیدان مهدی و مجید زین الدین در حدفاصل سردشت و بانه بازدید می کنند.
شهید مهدی زین ‏الدین در 18 مهرماه سال 1338 هجری شمسی، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت ‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود نشان داد باعث شد تا فرماندهان مسئولیت‏ های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند. بدین ترتیب، شهید زین‏الدین به عنوان مسئول شناسایی یگان ‏ها و پس از آن به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد.
او در عملیات بیت‏المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان، به سرپرستی تیپ 17 علی‏ابن ابی‏طالب قم و سرانجام به فرماندهی لشکر 17 سپاه امام علی‏ بن ‏ابی ‏طالب(ع) قم منصوب شد.
در آبان سال 1363 شهید مهدی زین ‌الدین فرمانده لشکر 17 سپاه امام علی بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که در درگیری با نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسید.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com