کد خبر ۴۳۶۲۴ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۶
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

حوزه به‌مثابه "استاد و مرشد انقلاب" است/ تحرکاتی برای "انقلابی‌زدایی" در حوزه و دولت مشاهده می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری دولت و مجلس انقلابی گفت: حوزه به‌مثابه استاد و مرشد انقلاب است و باید بینش، بصیرت و اخلاق سیاسی را در بین مسئولان و مدیران نهادینه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مسئولان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به نقش علما در زمان غیبت امام زمان (عج) اظهار داشت: رسالت اصلی روحانیت در این برهه از زمان  آگاه‌سازی، هوشیارسازی و معنویت‌افزایی در جامعه است.

وی با بیان اهمیت استانداردسازی معیارها در پیشبرد اهداف و آرمان‌ها گفت: اسلام دینی است که تعریف دقیقی از انسان دارد که برای کمال بشر دو اصل رهبری مطلوب و قانون مطلوب برای جامعه  بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران "انقلابی‌زدایی" را یکی از مهم‌ترین مسائل فراروی حوزه‌ها و اندیشمندان دانست و گفت: امروز شاهد تحرکاتی برای انقلابی زدایی در حوزه، دولت و ادارات و بخش‌های مختلف به‌وفور مشاهده می‌شود که نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق برای انحراف انقلاب را دارد. همسویی با رهبر معظم انقلاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلابی‌گری است و تشخیص و عمل در حوادث مهم منطقه و بین‌الملل برعهده و تشخیص رهبری است.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی درک صحیح از مقتضیات زمان را یکی دیگر از مؤلفه‌های انقلابی‌گری قلمداد کرد و گفت: شناخت دشمن و حساسیت در برابر نفوذ و دشمن مؤلفه دیگر انقلابی‌بودن است. شجاعت و صراحت در برابر دشمن از دیگر شاخص‌های انقلابی‌گری است و نباید در برابر دشمن افرادی دچار ترس و دلهره شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به پدیده‌های جریانی در کشور گفت: پدیده‌های جریانی دارای عقبه و پیشینه هستند و برای آن برنامه‌ریزی و اندیشه کرده‌اند. حقیقت این است که امروز در برابر انقلاب جریانی وجود دارد که غرب‌گرا و غرب‌باور است که حل مشکلات کشور را در گرو حل‌شدن در الزامات جهانی می‌داند.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری دولت و مجلس انقلابی گفت: حوزه به‌مثابه استاد و مرشد انقلاب است و باید بینش، بصیرت و اخلاق سیاسی را در بین مسئولان و مدیران کشور نهادینه کند.

وی بابیان برخی از اقدامات به‌روز و تأثیرگذار تیپ 83 امام صادق(ع) در حل معضلات جامعه گفت: ماهیت این تیپ، رزمی تبلیغی است که وظیفه آن شناسایی برادران و خواهران طلبه انقلابی  است تا در صورت بروز مشکل بلافاصله وارد عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت بسیج اساتید قم و حضور 900 استاد در آن ادامه داد: بعد از تشکیل بسیج اساتید قم، بسیج اساتید اصفهان، خراسان و تهران شکل گرفت و این سبب شد تا با توجه به استقبال گسترده اساتید حوزوی کشوری از این طرح بسیج طلاب کشور تشکیل شود و تا امروز نیز برکات زیادی به بار آورده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com