کد خبر ۴۳۶۳۲ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
آیت‌‌الله سعیدی:

با متخلفان زیست محیطی قاطعانه برخورد شود

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه باید با متخلفان زیست محیطی قاطعانه برخورد شود گفت: قطعا در مواجهه با محیط زیست، منافع شخصی افراد و اصناف در درجه دوم اهمیت خواهد بود و کسی نباید به خودش اجازه دهد قوانین و ضوابط محیط زیستی را زیر پا بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرکل و معاونین این اداره کل در سخنانی اظهار کرد: خداوند متعال محیط زیست سالم و نعمت‌های بیشمار را برای حیات انسان آفریده است، اما انسان‌ها محیط زیست خود را تخریب و نابود کرده‌اند.

وی حفظ و حراست از محیط زیست را یک وظیفه دینی و عقلی دانست و گفت: همانگونه که انسان‌ها محیط زیست خود را نابود کرده‌اند، بدون تردید اصلاح، ساماندهی و سالم سازی آن نیز بر عهده خود آنهاست و دستی از غیب این کار را نخواهد کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در حفظ و اصلاح محیط زیست باید منافع کلان جامعه را مدنظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: قطعا در مواجهه با محیط زیست، منافع شخصی افراد و اصناف در درجه دوم اهمیت خواهد بود و کسی نباید به خودش اجازه دهد برای راه اندازی و توسعه یک واحد صنعتی قوانین و ضوابط محیط زیستی را زیر پا بگذارد و با چنین فردی باید قاطعانه برخورد شود.

وی بر ضرورت تأمین حقابه‌های محیط زیستی برای مقابله با معضل گرد و غبار و خشکسالی گسترده در استان قم تأکید کرد و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در کنار خط لوله گاز کشوری قرار گرفته و به هیچ عنوان نباید از سوخت گازوئیل استفاده کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه واحدهای آلاینده صنعتی در جاده قدیم قم ـ کاشان باید ساماندهی شوند، تصریح کرد: میزان تردد بالای برون شهری در استان قم غیر از آلوده کردن هوا سودی برای قم نداشته و جاده‌های پرتردد باید هرچه بیشتر از شهر قم دور شوند.

وی با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم، خواستار عدم شکل گیری واحدهای آلاینده صنعتی به ویژه صنایع بازیافتی در استان قم شد و گفت: با توجه به لزوم برخورداری از داده‌ها و اطلاعات درست و بهنگام برای تصمیم گیری‌های درست و کارشناسی، ایستگاه‌های سنجش آلودگی در قم باید توسعه یابد، زیرا نوعی سرمایه گذاری برای حیات و سلامت انسان است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه قم بیش از 300 روز آفتابی داشته و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان می‌تواند بسیار سودمند باشد، گفت: در حوزه محیط زیست بهره مندی از نظرات کارشناسان و متخصصان در ابعاد گوناگون باید بسیار مورد توجه مسؤولان امر قرار بگیرد.

وی از عملکرد مناسب و اقدامات انجام گرفته در حوزه محیط زیست در استان قم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مصوبات روی کاغذ مانده در این حوزه هرچه سریعتر اجرایی شود و این مسأله‌ای است که بسیار روی آن تأکید می‌کنیم.

سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل در سال‌های گذشته ارائه کرد و گفت: استان قم از متراکم‌ترین استان‌های صنعتی است که در چهار راه مواصلاتی کشور قرار گرفته و متأسفانه واحدهای آلاینده صنعتی در این خطه مقدس از گذشته شکل گرفته و اینگونه واحدها علاقه به حضور در این استان را دارند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com