کد خبر ۴۳۶۴۷ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴

آیت الله شیخ محمدعلی رسولی اراکی درگذشت

آیت الله رسولی اراکی یکی از بزرگان دینی کشور روز جمعه ۳۰ تیر در سن ۹۰ سالگی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛  حضرت آیت الله شیخ محمدعلی رسولی اراکی کرهرودی در سال ۱۳۰۶شمسی دیده به جهان گشود.

 

تحصیلات خود را در قم در محضر اساتید بزرگی چون امام خمینی و علامۀ طباطبایی تکمیل نمود و علاوه بر انجام خدمات اجتماعی بسیار در اقصی نقاط ایران، تالیفات متعددی نیز نگاشته است.

جد اعلای ایشان قاضی علاء الدین عبدالخالق کرهرودی از عالمان و متکلمان شهیر عصر صفویه و صاحب کتاب ارزندۀ «تحفة الشاهیه» بوده و شاگرد شیخ بهایی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص آیت الله رسولی اراکی گفت: یکی از علمای کرهرود که در قم ساکن و منشا آثار و برکات فروانی بوده اند.

دری نجف آبادی با اشاره به این که ایشان از علما، منبری ها و نویسنده معروفی بودند افزود: آیت الله رسولی طی ۹۰ سال از دوران زندگی خود منشا آثار و برکات فراوانی برای کشور بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله رسولی اراکی برگردن همه ما حق دارند ادامه داد: یاد این عالم برجسته را گرامی می داریم و برای بازماندگانش طلب صبر و شکیبایی داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در اراک هم مراسم ترحیم این عالم ربانی برگزار می شود.

پیکر پاک آیت الله رسولی اراکی ساعت ۱۸ شنبه ۳۱ تیر  از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com