کد خبر ۴۳۶۷۶ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۱
جامعه مدرسین حوزه علمیه در محکومیت نسل کشی در میانمار:

حقوق بشر تبدیل به حربه‌ای سیاسی برای نظام سلطه شده است / وزارت خارجه حمایت از مسلمانان میانمار را پیگیری کند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن محکومیت نسل کشی مسلمانان میانمار از تمام آزادیخواهان جهان و امت اسلامی خواسته است ندای مظلومیت مسلمانان میانمار را فریاد بزنند و نگذارند این وحشی‌گری‌ها و جنایتها در پس سکوت خائنانه نهادهای بین‌المللی پنهان بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، متن بیانیه چامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضای آیت الله یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی رسیده است به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وضعیت اسفناک و ناراحت کننده ی قتل عام هزاران مسلمان در میانمار و خشونت‌های بی‌رحمانه علیه مسلمانان این منطقه هم چنان در سایه سنگین سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمانهای بین‌المللی ادامه دارد.

در این مسلمان کشی‌های سفاکانه، مرد و زن و کودک زیر چکمه های حکام استعماری میانمار و تحت عناد و دشمنی با اسلام و مفاهیم اسلامی به قتل می‌رسند‌، جان و مال شان غارت می‌شود و آواره و بی‌خانمان در آتش حقد وکینه ظالمانه ارتش و بودائیان افراطی می‌سوزند و سازمانهای بین المللی  در سکوتی معنا دار فقط عنوان دفاع از حقوق بشر را یدک می کشند.

سازمان های بین المللی باید به خیانت خود در برابر انسانیت و حقوق بشر اعتراف کنند. این چه حقوق بشری است؟ حقوق بشری که اکنون بیش از آنکه به انسانیت و انسان اهتمام واعتنا داشته باشد به حربه‌ای سیاسی در دستان نظام سلطه و تحت اراده ی شیاطین بین‌المللی تبدیل شده است، دیگر چیزی جز ادعای تبلیغاتی و بی‌اثر نیست و کشتار مسلمانان در اقصی نقاط جهان از غرب تا شرق آسیا تو خالی بودن و بی‌محتوایی این نوع حقوق بشر را آشکار کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت نسل کشی در میانمار از تمام آزادیخواهان جهان و امت اسلامی می‌خواهد ندای مظلومیت مسلمانان میانمار را فریاد بزنند و نگذارند این وحشی‌گری‌ها و جنایتها در پس سکوت خائنانه نهادهای بین‌المللی پنهان بماند.

همچنین از مسئولان کشور به‌ویژه وزارت امور خارجه خواستاریم با  اتخاذ تدابیری حکیمانه، حمایت از مسلمانان میانمار را پیگیری و در دستور کار خود قرار دهند، تا چون همیشه ایران اسلامی پرچمدار حمایت از مستضعفان جهان باشد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com