کد خبر ۴۳۶۹۸ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
امام جمعه پردیسان مطرح شد:

محله یار؛ پدیده ای جدید در راستای حل مشکلات محله ها در قم

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان گفت: در نظام مردم سالار دینی تا زمانی که مردم به فکر خود نباشند هیچ دولتی قادر به حل مشکلات روز افزون آنها نخواهد بود بنابراین مردم یک محل باید بدانند که کسی جز خودشان به داد آن ها نمیرسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، "محله یار"  طرح پیشنهادی جدیدی در راستای حل مشکلات محله ها در قم است که توسط شهردار و امام جمعه منطقه پردیسان ارائه و برای اولین بار در پردیسان قم در حال اجرا است.

محله یار رئیس شورای محله، رئیس مجریه و رئیس شورای اداری محله است که یک کابینه محلی محسوب می شود.

محله یار عالی ترین مقام اجرایی محله است که در شورای تحت نظر او کلیه مسئولین مدنی محله حضور دارند و در جهت حل مشکلات مردم محله اقداماتی را انجام می دهند.

لازم به ذکر است که مدیران مدارس ، پلیس راهور، آتش نشانی، پیشخوان، بیمه، درمانگاه ، داروخانه، آموزشگاه، ورزشگاه، رابط نیکوکاری ، مدیران مجتمع های محل، نماینده اصناف، بسیج و تمامی مراکز محلی خدماتی و مدنی در این شورا عضو و مسئولیت هایی را بر عهده دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در خصوص لزوم تشکیل شورای محله با محوریت "محله یار" اظهار داشت: دور هم نشستن و فکر کردن برای حل مشکلات محله و همچنین رفع نیاز نیازمندان می تواند یکی از خروجی های خوب محله یار باشد.

وی گفت: این که اعضای شورا با نیت عبادت، خدمت و به گونه دیگری جهادی دور هم بنشینند و برای اهالی محله دل بسوزانند و نسبت به مشکلات محل بی تفاوت نباشند زمینه هدایت و نصرت خداوند را فراهم می کند و به دنبال آن راه های خدمت آشکار می شود.

امام جمعه پرددیسان با ارائه این پیشنهاد که با جمع آوری تمامی امکانات درون محله و استفاده از آن ها به عنوان سرمایه ،می توان گره های زیادی را باز کرد، افزود: در نظام مردم سالار دینی تا زمانی که مردم به فکر خود نباشند هیج دولتی قادر به حل مشکلات روز افزون آنها نخواهد بود بنابراین مردم یک محل باید بدانند که کسی جز خودشان به داد آن ها نمیرسد.

وی ادامه داد: یک محله با وجود بیست مجتمع می تواند یک دریای عظیم از انرژی و توان باشد که کوه مشکلات را ذوب می کند و مردم باید هم افزایی و دور همی های گره گشا را تمرین کنند.

حجت الاسلام قوامی ضمن توضیح این که "محله یار" حلقه وصل گردهمایی محلی است که بیست مدیر مجتمعی و مرکز مدنی محلی آن را یاری می کنند، تصریح کرد: محله یار با حمایت امام جمعه و امام جماعت محله فرصتی طلایی برای اهالی محله است تا علاوه بر انجام کارهای محله در جهت درست، بودجه های محل کشف و فعال و حقوق مادی و معنوی آن ها نیز تامین گردد.

وی تأکید کرد: تکلیف ما نصرت خدا است  یعنی ادای تکلیف در مقابل مردم خوب و نیازمند همانند انجام جهاد است که بدون شک خداوند ما را یاری خواهد کرد و دنیا و عقبای ما را آباد می کند و از طرفی وجدان انسان راضی خواهد بود.

امام جمعه پردیسان بیان داشت: باید محله یاری را قدر بدانیم و در این مسیر محکم، منسجم و خستگی ناپذیر عمل کنیم، جلسات شورا را منظم تشکیل و به خوبی اداره کنیم زیرا اداره خوب یک محله مساوی با اداره کردن خوب یک کشور است.

وی در پایان گفتگو این گونه دعا کرد: خدایا ما را کمک و یاری کن تا هرگز از دین تو خسته  نشویم و همانند حضرت ابراهیم(ع) شیطان تنبلی، کسالت، بی تفاوتی، بهانه جویی و  فرار از خدمت را از سر راه خود دور کنیم.

منبع : زنان قم

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com