کد خبر ۴۳۷۲۱ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۹
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد:

تولید بیش از 600 هزار گونه گیاهی قم/ راه‌اندازی یگان اجرایی پلیس فضای سبز قم

پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تاکنون 602 هزار و 529 گونه خاص و گل و گیاه‌های مختلف در این مرکز با هزینه سازمان تولید و در اختیار مناطق هشتگانه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: مرکز تحقیقات گل و گیاه شهرداری، گونه هایی از سراسر کشور و حتی خارج را شناسایی و به مدت سه سال در این مرکز نگهداری می کند و اگر این گونه با شرایط آب و هوایی قم سازگار باشد نهال آن خریداری و کاشت آن در سطح شهر آغاز می شود.
وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌ آب منطقه‌ای قم افزود: در حال حاضر کلیه چاه‌های آبیاری فضای سبز شامل 13 چاه، دارای مجوزهای لازم است.
وی به راه‌اندازی سامانه جامع نظارت بر فضای سبز، گفت: تمام امور نظارت به صورت سیستمی صورت می‌گیرد و در تمام سطوح نظارت ویژه داریم.
جوادیان همچنین از راه‌اندازی یگان اجرایی پلیس فضای سبز خبر داد و گفت: 4 نیروی ویژه که بازرس دادگستری هستند مجهز به امکانات لازم بوده و تاکنون یکهزار و 350 عملیات بازرسی و نظارت در هفت ماه گذشته داشته‌اند که یا تخلفات را گزارش کرده و یا با کلانتری وارد عمل می‌شوند. این نیروها در کمترین زمان با گزارش مردمی وارد عمل شده و تخلفات را پیگیری می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان آگاهی بیشتری در خصوص نحوه حراست و حفظ فضاهای سبز و درختان در شهر پیدا کرده‌اند، گفت: در شهر قم که دچار کمبود شدید فضای سبز است حتی یک درخت هم نقش حیاتی داشته و به همین منظور همشهریان باید نسبت به مراقبت از آنها حساس‌تر باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com