کد خبر ۴۳۷۴۶ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر اعلام کرد:

اختصاص 280 میلیارد ریال برای احیای بافت فرسوده در قم

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: امسال 200 میلیارد ریال در بودجه شهرداری قم و 80 میلیارد ریال نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی برای احیای بافت فرسوده قم پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، علیرضا خاکی با اشاره به اهتمام موجود نسبت به مساله احیای بافت فرسوده در استان قم گفت: در بودجه شهرداری 20 میلیارد تومان جهت احیاء بافت فرسوده پیش بینی شده که می‌تواند نقش بسزایی در زمینه‌سازی احیای این بافت ها در قم داشته باشد.

وی با بیان اینکه به جز این مبلغ 8 میلیارد تومان هم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع در نظر گرفته شده است افزود: با این میزان بودجه در نظر گرفته شده برای نخستین بار در شهرداری، وارد تملک منازل شدیم و به بهسازی برخی بناهای تاریخی مانند آب‌انبار لب چال پرداختیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که در تصمیم‌گیری‌ها در خصوص بافت‌های فرسوده شهر باید شهروندان را هم در نظر گرفت، گفت: تبدیل فضاهای باقی‌مانده به کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های اجتماعی از جمله موضوع‌هایی است که مورد توجه قرار داده‌ایم و مورد استقبال مردم محله‎های قدیمی شهر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اهالی محله‌های قم تشنه و آماده این مدل کارها هستند تصریح کرد: اگر کمی بدبینی نسبت به این کارها وجود داشته باشد به دلیل اشتباه‌های گذشته در این اقدامات است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مشارکت بیشتری از سوی مردم جهت احیای بافت فرسوده در شهر قم به کار گرفته شود و مردم جلوتر از دولت و شهرداری گام‌های عملی در احیای بافت‌های فرسوده بردارند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com