کد خبر ۴۳۷۶۴ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶

عدم توجه به روستاها سبب حاشیه نشینی می شود

مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در استانداری مازندران گفت: عدم توجه به روستاها سبب حاشیه نشینی می شود.

مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در استانداری مازندران گفت: عدم توجه به روستاها سبب حاشیه نشینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، جعفر قمی اویلی در نشست منطقه ای بخشداران استان مازندران در رامسر گفت: بخشداران در انجام وظایف در تمامی حوزه ها بر مدار قانون و با خدمت رسانی به شهروندان و مسافران با مهمان نوازی و مدیریت موفق عمل کنند.

وی تصریح کرد: میزان رای مردم به دولت تدبیر و امید در دوره قبل ۱۵ درصد افزایش داشت و اختلاف رای بین روستاها و شهرها نیز مناسب بود.

قمی خطاب به بخشداران گفت: نگاه استاندار، به غرب مازندران توسعه گرا بوده و در طول چهار سال بیشترین جلسات شورای اداری در غرب مازندران انجام شد. بیشترین حضور وزرا در غرب مازندران بوده و رویکرد دولت در روستاها حضور مردم در بخشداری بوده و برنامه های دولت و ایجاد پل ارتباطی مدنظر بوده است.

وی اظهار کرد: بیشترین خدمات دولت در حوزه روستایی بوده و ده هزار میلیارد تومان دولت به دهیاری ها کمک و در حوزه های گاز رسانی آبرسانی و راه سازی موفق عمل کرد. ایجاد زیرساخت ها در روستاها و توسعه یافتگی مدنظر است و اگر محقق نشود باعث حاشیه نشینی روستائیان به شهرها می شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به اینکه بخشداران نمایندگان دولت هستند و باید از ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی استفاده کافی ببرند، تاکید کرد: تثبیت جمعیت روستاها و افزایش مهاجرت به روستاها موجب حل شدن مشکلات روستاها می شود.

قمی تصریح کرد:در مازندران ۴۶ درصد جمعیت ساکن روستاها هستند و باید با مشارکت مردمی و توجه ویژه بخشداران قابلیت باز تولید و تبیین سیاست های دولت به بخش را داشته باشند. امید و پشتکار موجب موفقیت بوده و ایجاد بسترهای مناسب در زمینه های خدمات دولت با توجه به شناسایی امکانات روستاها انجام شود.

وی گفت: شناسنامه جامع برای تمامی مسائل در روستاها انجام شود تا بر اساس آن به مقدورات برسیم.

قمی تصریح کرد:بخشداران با فرماندار هماهنگی داشته باشند و با مشورت در تمامی زمینه ها و با ایجاد راهکارها در تمامی زمینه ها موفق عمل کنند.بخشداران در اجرای قانون و امید به مردم نقش بی نظیری دارند و جلسات دوره ای در بخش جهت حل مشکلات روستاها برگزار شود.

قمی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها و سرمایه گذاری در  تمامی زمینه ها با توجه به پتانسیل ها و ظرفیته ای آن کوشا بوده تا شاهد اقدامات خوبی باشیم. بخشداران به روستاهای دور دست نیز سرکشی کرده و عدالت نظام و دولت را محقق کنند.

مدیر کل تقسیمات کشوری در استانداری مازندران اظهار کرد: تهیه شناسنامه بخش با ثبت داده ها در روستا انجام شود تا با شناخت سطح مشکلات و نقاط ضعف و قوت روستاها نسبت به حل مشکلات آن اقدام صورت گیرد.


انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com