کد خبر ۴۳۷۶۸ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۲

عضو خبرگان رهبری: مرز آموزه های دینی در جامعه رعایت شود

قم - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گاهی در برگزاری آیین های مربوط به اهل بیت(ع) افراط و تفریط دیده می شود که باید مرز آموزه های دینی در جامعه رعایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت، اظهار داشت: گاهی دیده شده است که در مجالس شادی اهل بیت(ع) برخی از عزیزانی که دارای هنری هستند تلاش می کنند تا مراسم را به عزا تبدیل کنند که این امر خدمت به اهل بیت(ع) نیست.
وی ادامه داد: محرم و عاشورا و مناسب های مختلف برای عزاداری اهل بیت(ع) وجود دارد از این رو باید تعادل در ارائه مفاهیم آموزه های دینی وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: شادی در برگزاری آیین های مربوط به اهل بیت(ع) با رعایت موازین دینی، به صورت کنترل شده و بر اساس ضوابط باید باشد و در همین راستا نباید عده ای به بهانه شادی هر آنچه می خواهند انجام دهند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که باید جوانان را به دین اسلام جذب کرد گفت: زمینه حضور جوانان در همه آیین ها از جمله عزاداری و شادی فراهم شود تا با آموزه های اسلامی آشنا شوند.
حسینی بوشهری اضافه کرد: امروز با توجه به این که در جهان تبلیغات زهرآگین شیعه هراسی، اسلام هراسی و ایران هراسی به وجود آمده است باید با برنامه های مختلف فرهنگی جوانان را به دین اسلام جذب کرد.
وی بیان داشت: هر روز باید روز تکریم اهل بیت(ع) باشد و تنها مختص به مناسبت ها نباشد چراکه معارف اسلام در اوج است و اگر همه بسیج شوند و بخواهند آن را به جهانیان ارائه کنند تمام شدنی نیست.
امام جمعه موقت قم با تاکید بر این که برافراشتن پرچم اهل بیت(ع) در جهان کار بزرگی است گفت: اقدام ها در خصوص اجرای برنامه های دهه کرامت مناسب است از این رو باید با ظرفیت هایی که وجود دارد پیام اهل بیت(ع) و دهه کرامت به جهانیان ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر همه مجموعه ها و دستگاه ها به وظیفه خویش عمل کنند حرکت فرهنگی بزرگی در داخل و خارج از کشور شکل می گیرد.
دهه کرامت از سوم مردادماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا 13 مردادماه سالروز میلاد حضرت رضا(ع) ادامه دارد.
اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت امروز با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم کریمه اهل بیت(س) دیدار کردند و به تشریح برنامه های این دهه پرداختند، همچنین با آیات سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید و علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت و گو کردند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com