کد خبر ۴۳۸۵۵ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
مدیر کل بهزیستی استان قم:

50 درصد طلاق‌ها توافقی صورت می گیرد

مدیر کل بهزیستی استان قم با بیان این که آموزش‌های پیش از ازدواج بهترین راه حل برای کاهش طلاق است، گفت: در شرایط فعلی 50 درصد طلاق‌ها توافقی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر رضا سلیقه در گفتگو با خبرنگار سایت قم فردا، با اشاره به ارجاع پرونده‌های برخی از طلاق به بهزیستی اظهار داشت: تقریباً از پرونده‌های طلاقی که به ما مراجعه می‌کنند تقریباً 50 درصد طلاق‌ها توافقی است.

وی ادامه داد: طلاق‌های توافقی به این معنی است که هر دو مصر هستند که طلاق بگیرند.

سلیقه افزود: در طلاق‌های غیرتوافقی یک طرف راضی به طلاق نیست اما در مقابل شریک زندگیش حاضر به ادامه زندگی با وی می‌باشد.

وی به بررسی آماری و تحلیلی 10 ساله طلاق در قم اشاره کرد و بیان داشت: در بررسی 10 ساله بر روی 20 هزار طلاق علل و عوامل طلاق‌ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان قم ضمن رد این موضوع که بیکاری عامل طلاق است، تصریح کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد که 80 درصد طلاق گیرندگان دارای شغل بودند.

وی افزود: اگر بیکاری به صفر برسد بازهم مشکل طلاق حل نمی‌شود و باید به دنبال راه‌حل‌های اساسی بود.

سلیقه بابیان این‌که شغل خانم‌ها هم مشکل طلاق نیست، گفت: در این بررسی مشخص شد که علت اصلی عدم مهارت زوجین بود، درواقع زوجین مهارت‌هایی مقابله با مشکلات را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: زوجین به دلیل نداشتن مهارت با اولین مشکلی که مواجه می‌شوند به آخرین راه‌حل می‌رسند.

مدیرکل بهزیستی علت اصلی طلاق را عدم سازگاری زوجین با شرایط جدید برشمرد و ابراز داشت: در بررسی صورت گرفته 50 درصد طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی رخ می‌دهد.

وی آموزش‌های پیش از ازدواج را تنها راه‌حل مناسب و علمی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم طلاق‌ها کم شود باید روی ازدواج صحیح با شناخت کامل کار کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com