کد خبر ۴۳۸۸۴ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵

میزان ناباروری در کشور چند درصد است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان ناباروری در کشور به ۱۵ درصد رسیده که افزایش سن ازدواج و کاهش ناباروری حاصل از آن مهم‌ترین علت آن است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از جهان نيوز به نقل از تسنیم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از نخستین مرکز ناباروری استان که در بیمارستان نکویی قم برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح این مرکز رسالت و بار سنگین مسئولیتی بود که به گردن مجموعه علوم پزشکی قم نهاده شده بود.
وی بابیان اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاران درزمینهٔ رفع مشکلات و کاستی‌ها د عرصه‌های مختلف افزود: تا زمانی که سرمایه‌گذاران وارد عرصه عمل نشوند و مشکلات مربوط به سرمایه گذاری حل نشود بسیاری از معضلات و کمبودها حل نخواهد شد.

ایرانی‌خواه با اشاره به وضعیت نامناسب شاخص‌ها در بسیاری از زمینه‌ها در کشور تأکید کرد: خوشبختانه در زمینهٔ بهداشت و درمان شاخص‌ها قابل‌قبول هستند که در همین رابطه میزان امید به زندگی و افزایش زاد و ولد از مهم‌ترین این شاخص‌های ارتقا یافته هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از سیاست‌های کنترل جمعیتی در دو دهه اخیر تصریح کرد: متأسفانه این تبلیغات سوء در جامعه ما هضم شده و میزان زاد ولد دز خانواده‌ها کاهش‌یافته است و امروز اثرات سوء خود را نشان داده است.

وی بابیان سیاست‌های دولت در زمینهٔ جمعیت افزود: دولت در زمینهٔ ارتقای شاخص‌های جمعیتی بسیار مصمم است و تحول در این عرصه را از سیاست‌های کاری مهم خود قرار داده است.
ایرانی خواه با اشاره به برکات و آثار مناسب زایمان طبیعی نیز خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت درمان در زمینهٔ زاد و ولد فرهنگ‌سازی زایمان طبیعی و کاهش هر چه بشر زایمان از طریق سزارین است که روند رو به رشدی را نیز در سال‌های اخیر نشان می‌دهد.

وی تحول ملموس استان درزمینهٔ پزشکی را مورد توجه قرار داد و گفت: قم در زمینهٔ بیمارستانی در طی چند سال گذشته تحول قابل‌ملاحظه‌ای کرده است که با بهره‌برداری از بیمارستان 1000 تختخوابی پردیسان در آینده قم به یکی از شهرهای مهم توریست درمانی در کشور تبدیل خواهد شد.

ایرانی خواه بابیان اینکه سیاست‌های افزایش جمعیت تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست تأکید کرد: میزان ناباروری در کشور به 15 درصد رسیده که افزایش سن ازدواج و کاهش ناباروری حاصل از آن مهم‌ترین علت آن است.
 
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com