کد خبر ۴۳۸۸۹ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵

آیین غبارروبی مضجع موسی مبرقع (ع) در قم برگزار می‌شود

همزمان با روز تجلیل از امامزادگان در دهه کرامت آیین غبارروبی مضجع مطهر و نورانی حضرت موسی مبرقع (ع) – فرزند بلافصل جواد الائمه علیه السلام - با حضور مردم و جمعی از شخصیت های برجسته حوزوی و فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه دریافت ایسنا، این مراسم باشکوه روز شنبه هفتم مردادماه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در صحن و شبستان این بارگاه نورانی برپا می شود.

علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت علیها السلام می توانند به منظور شرکت در آیین غبارروبی به نشانی قم، خیابان آذر(شهید طالقانی)، کوی۵۹، حرم مطهر حضرت موسی مبرقع (ع) حضور داشته باشند.

در ضمن پس از برگزاری مراسم حاضرین میهمان سفره خانه آستان مقدس حضرت موسی مبرقع علیه الاسلام خواهند بود.

ابو احمد موسی مبرقع (۲۱۴ ه. ق، حدود ۲۰۷ خورشیدی، مدینه و متوفی۲۹۶ ه. ق برابر ۲۸۷ خورشیدی قم) فرزند امام نهم شیعیان حضرت امام جواد علیه الاسلام  و برادر تنی امام هادی علیه الاسلام بود. ایشان در سن چهل سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آنجا ساکن بود. وی جد سادات برقعی، رضایی، ابن الرضا، تقوی، نقوی و رضوی، ریضوی است. نسب بسیاری از سادات هند و پاکستان به او می‌رسد.

وی در دوران حیات در قم مورد تکریم بزرگان و مردم شهر بود و پس از درگذشت، عباس بن عمرو غنوی حاکم قم بر پیکر وی نماز خواند. مزار وی در محله چهل اختران قم واقع است و از آن هنگام تا کنون مورد احترام مومنین است.

انتهای پیام 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com