کد خبر ۴۳۸۹۲ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

یک مسئول در وزارت بهداشت: 20 مرکز ناباروری در کشور تجهیز شده است

قم- ایرنا - رئیس گروه فناوری تولید مثل واهداء جنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به منظور گسترش عدالت اجتماعی در مقوله سلامت حدود 20 مرکز ناباروری در کشور تجهیز و یا به طور اولیه تاسیس شده و علاوه بر این حدود 24 مرکز موجود نیز توسعه یافته و بروز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، اشرف رشیدی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از نخستین مرکز دولتی درمان ناباروری قم در مرکز آموزشی درمانی نکوئی، هدایتی، فرقانی این استان اظهار داشت: به عنوان نمونه مراکز دانشگاهی بزرگ که تربیت نیروهایی که فلوشیپ و یا دوره های تکمیلی تخصصی این رشته ها را عهده دار هستند توسعه یافته و موفقیت های جدیدی نیز در حوزه تحقیقات در زمینه درمان های پیشرفته تر و مسائل ژنتیکی ناباروری پدید آمد.
وی با اشاره به در اولویت قرار گرفتن موضوع درمان ناباروری در سال های اخیر گفت: دولت تدبیر و امید اهتمام زیادی برای توسعه و تجهیز مراکز درمان ناباروری در کشور داشته است.
وی ادامه داد: برغم گذشت بیش از سه دهه از ارایه آخرین فناوری های درمان ناباروری به ملت ایران ولی این مساله تنها در یکی دو سال گذشته و بواسطه سیاست های افزایش جمعیت، طرح تحول سلامت و بسته حمایتی در نظر گرفته شده برای زوج های جوان در راس برنامه های وزارت بهداشت قرار گرفته است.
رشیدی یادآور شد: مطابق یک بررسی صورت گرفته که حدود پنج سال پیش با کمک وزارت بهداشت در مرکز نازایی دانشگاه تهران انجام شد، بیش از 50 درصد زوج های نابارور کشور که زوج های قمی نیز بخشی از آن ها را تشکیل می دادند، به علت هزینه های بالای درمان و دسترسی نداشتن به مراکز تخصصی از ادامه پروسه درمان خود صرف نظر می کردند.
نخستین مرکز فوق تخصصی درمانی ناباروری دولتی قم تحت عنوان ریحانه با هدف کمک به زوج‌های جوان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com