کد خبر ۴۳۹۱۹ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری:

نحوه اجرای آکواریوم بزرگ قم تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری گفت: آکواریوم بزرگ شهر قم یک پروژه سرمایه‌گذاری عظیم در این شهر است که تا یک ماه آینده تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آن صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا معرفت با اشاره به پروژه سرمایه‌گذاری احداث آکواریوم بزرگ شهری در قم گفت: این پروژه سرمایه‌گذاری که در مجموعه شهرداری تعریف شده با مدل سرمایه‌گذاری BOLT تعریف شده و حجم سرمایه‌گذاری آن بالغ بر هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به کاربری‌های مختلفی که در این پروژه‌ پیش‌بینی شده است افزود: رکورد جهانی در خصوص تونل آکواریوم‌های شهری 135 متر است که در طراحی این آکواریوم، قریب به 180 متر طول در نظر گرفته شده است.

قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری حجم مخزن این آکواریوم را 14 میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: این آکواریوم شامل 8 آکواریوم سیلندری، دو آکواریوم مخصوص غواصی و سه آکواریوم لمسی است که در باغ خزندگان آن 76 واریوم از انواع خزندگان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به دیگر جزئیات طرح سرمایه‌گذاری آکواریوم بزرگ شهر قم افزود: موزه دایناسورها، موزه صدف‌ها، بخش بازی کودکان، سینمای چندبعدی دریایی و حیات وحش، فروشگاه، کافی‌شاپ و رستوران از دیگر بخش‌های این مجموعه عظیم و نمونه شهری در قم خواهد بود.

معرفت با بیان اینکه مدت زمان زیادی می باشد که روی این پروژه کار شده و با سرمایه‌گذاران مختلف مذاکره گردیده تصریح کرد: بسته فنی و خدماتی این پروژه آماده و طرح توجیهی اقتصادی نیز تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه با یک گروه سرمایه‌گذاری به توافق رسیده شده و پیشنهاد جانمایی در بلوار پیامبر اعظم در یک بوستان تفریحی است افزود: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه تفریحی گردشگری بسیار بالاست و به همین منظور در جانمایی ریسک باید کمتر و احتمال بازگشت بیشتر باشد.

معرفت افزود: حداکثر تا یک ماه آینده تصمیم گیری نهایی در خصوص این پروژه خواهد شد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com