کد خبر ۴۳۹۲۹ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹

بهره برداری از طرح های امدادی در قم/راه اندازی صدمین خانه هلال احمر در قم

قم - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: همزمان با دهه کرامت طرح های امدادی با ارزش 52 میلیارد ریال با حضور مسئولان کشوری در این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، محمد گلفشان روز پنجشنبه در جلسه مدیران هلال احمر در استانداری قم گفت: این طرح ها شامل مرکز آموزشی و تخصصی امداد و نجات و آموزش و نگهداری سگ های تجسس، محوطه سازی امدادی جمعیت هلال احمر، ساختمان داروخانه جمعیت هلال احمر و سوله امدادی سلفچگان است.
وی افزود: همچنین سازمان جمعیت هلال احمر امروز 2 میلیارد ریال برای طرح آموزشی خادم و سه میلیارد ریال برای تامین طرح های نیمه تمام اختصاص داده است.
وی با اشاره به طرح سوله های امدادی سلفچگان گفت: شهر سلفچگان به دلیل وجود آزاد راه های تهران، ساوه، اصفهان و اراک و به عنوان شاهراه مواصلاتی 17استان و منطقه ویژه اقتصادی دارای اهمیت بسیاری است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: با توجه به ضرورت ذخیره سازی اقلام امدادی برای پاسخگویی مناسب در زمان حوادت در کنار پایگاه جاده ای امداد و نجات سلفچگان، 2 سوله امدادی با زیربنایی بالغ بر یک هزار و 200 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 45 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: استان قم نیازمند راه اندازی سوله های متعددی برای سراسر کشور، تاسیس مدرسه تخصصی امداد و نجات و راه اندازی پایگاه جامع امداد هوایی است.
استان قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ این استان دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
دهه کرامت از اول ذی ‌القعده مصادف با سوم مرداد ماه هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا 11 ذی ‌القعده مصادف با 13 مرداد ماه جاری، سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.
گلفشان همچنین از کلنگ زنی ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر قم خبر داد و گفت: این ساختمان در بلوار عمار یاسر احداث می شود که از مسئولان درخواست داریم تا پروانه ساخت آن به صورت رایگان در اختیار جمعیت هلال احمر قرار بگیرد.
وی بیان داشت: همچنین زمینی در پردیسان در اختیار هلال احمر قرار گرفته که نیازمند همکاری خیران و دستگاه ها برای ساخت و تکمیل این ساختمان برای ارائه آموزش های امدادی هستیم.
گلفشان با بیان این که صدمین خانه هلال احمر نیز در قم به بهره برداری رسید، گفت: این خانه در سلفچگان با هدف آموزش امداد و نجات به مردم و تجهیز و فعال سازی تیم های امدادی راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: خانه های هلال با استفاده از نیروهای بومی و توانمند در حوادث مختلف به سرعت در صحنه حضور پیدا کرده و اقدام های مناسبی ارائه می کنند.
وی ابراز داشت: بیش از 270 نیروی امدادی در مناطق پنج گانه استان قم و پایگاه های جاده ای فعال هستند.
وی همچنین به طرح خادم اشاره کرد و گفت: این طرح با عنوان «خـانواده آماده در مـخاطرات» در دستور کار هلال احمر قرار گرفته است و از این طریق آموزش ها در 12 جلسه به خانواده ها ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم ابراز امیدواری کرد: طی چند سال آینده بتوانیم آموزش های امدادی را به همه خانواده ها ارائه کنیم، از این رو از دستگاه ها خواستاریم در راستای گسترش و فرهنگسازی طرح خادم همکاری کنند.
گلفشان در ادامه، ایجاد شعبه هلال احمر در قم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این استان به خاطر موقعیت جغرافیایی و آمد و شد خودروها به راه اندازی سه شعبه هلال احمر در تعدادی از بخش های پنجگانه نیاز دارد، از این رو باید اعتبار راه اندازی این شعب تخصیص پیدا کند.
در پایان این جلسه از خدمات و همکاری نیروی انتظامی قم و سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان با حضور دبیرکل سازمان جمعیت هلال احمر و استاندار قم تقدیر شد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com