کد خبر ۴۳۹۳۳ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛

دهه کرامت میراث معنوی و ملی کشورمان است

آیت الله ابوالقاسم علیدوست گفت: در کشور ما مناسباتی که مربوط به ائمه می باشند، علاوه بر اینکه یک میراث اسلامی و معنوی اند، بلکه یک میراث ملی نیز می باشند، زیرا در بسیاری از بزنگاه ها، کشور را همین میراث نگه داشته و موجب اتحاد مردم شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله ابوالقاسم علیدوست  در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: از میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) را دهه کرامت نامگذاری کرده اند.

وی افزود: نامگذاری این دهه ها وقتی خوب تر است که زندگی آن بزرگواران را مطالعه کنیم تا بتوانیم در زندگی خود راه آن ها را ادامه دهیم، چرا که زندگی امامان و امامزادگانی چون حضرت معصومه(س) که اسوه بشریت اند، الگوی بسیار مناسبی است.

علیدوست بیان داشت: در کشور ما مناسباتی که مربوط به ائمه می باشند، علاوه بر اینکه یک میراث اسلامی و معنوی اند، بلکه یک میراث ملی نیز می باشند، زیرا در بسیاری از بزنگاه ها، کشور را همین میراث نگه داشته و موجب اتحاد مردم شده اند.

وی ادامه داد: بنابراین هم از نظر معنوی و هم از نظر ملی این ایام برای ما ارزشمند می باشند، لذا باید در حفظ و انتقال آن به نسل های آینده کوشا باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: بنده دوباره تاکید و توصیه می کنم که زندگی ائمه را مورد مطالعه قرار داده و آن را الگوی زندگانی خود قرار دهیم، همچنین در نشر آن برای داشتن جامعه ای بهتر تلاش کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com