کد خبر ۴۳۹۵۵ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳

آغاز به کار نوزدهمین المپیاد ورزشی مساجد و محلات قم

قم- ایرنا - نوزدهمین المپیاد ورزشی مساجد و محلات قم، عصر جمعه طی آیینی با حضور مسئولان و جمعی از ورزشکاران در سالن 2 هزار نفری شهید حیدریان قم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان قم در این آیین، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را مهمترین رسالت و هدف این جشنواره عنوان کرد و افزود: این رقابت ها تا پایان فصل تابستان به همت نهادهایی همچون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه پیدا می کند، اما امیدواریم در ایام مختلف سال نیز شاهد برگزاری آن باشیم.
حسن عابدی با بیان این که این مسابقه ها در 2 رده سنی نونهالان و نوجوانان برگزار می شود، تعداد رشته های ورزشی آن را 20 رشته ذکر کرد و گفت: 15 رشته مختص پسران و پنج رشته ویژه دختران است.
وی فوتسال، والیبال و فوتبال را از جمله رشته های تیمی دانست و با اشاره به رشته های انفرادی این دوره از جشنواره اضافه کرد: دو سرعت، دوچرخه سواری و تنیس روی میز نیز از رشته های انفرادی است.

** 100 مسجد قم در سال 96 به تجهیزات ورزشی مجهز می شود
قائم مقام دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم نیز در این آیین، مسجد را نخستین پایگاه تربیتی روحی و روانی جامعه برشمرد و افزود: باید در کنار امور فرهنگی مذهبی در مساجد برای فعالیت هایی همچون مسابقه های ورزشی که منجربه جذب جوانان می شود نیز با رعایت چارچوب هایی برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
حجت الاسلام اسد الله کریمی، تقویت روح و جسم را لازمه تربیت یک جوان مومن، متعهد و انقلابی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دستگاه های متولی فرهنگ مانند سازمان فرهنگی شهرداری قم رویکرد خوبی به مساجد دارند به نحوی که به همت آنها 29 مسجد قم به امکانات ورزشی مجهز شده و تلاش می شود در سال جاری این تعداد به 100 مسجد افزایش پیدا کند.
از مجموع ٢٥ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور، ٥٠٠ کانون در قم وجود دارد، که چهل هزار تن عضو این کانون ها هستند و بیش از ٢ هزار تن از طلبه های حوزه های علمیه در قالب کادر مربی در آنها فعالیت می کنند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com