کد خبر ۴۳۹۷۰ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم عنوان کرد:

موتورسواران همچنان در صدر حادثه آفرینان قم/ 428 مجروح در تصادفات موتورسیکلت در یک هفته گذشته

دکتر محمد رضا حسنی با بیان اینکه همواره بیش از 60 درصد از حوادث ترافیکی مربوط به موتورسواران در قم است گفت: حوادث یک هفته گذشته در مناطق شهری و جاده های این استان 654 مصدوم برجا گذاشت که سهم حوادث مربوط به موتورسواران 428 مصدوم بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمد رضا حسنی با بیان اینکه #موتورسواران همچنان در صدر #حوادث ترافیکی استان قم هستند افزود: در یک هفته گذشته از 546 ماموریت مربوط به تصادفات  انجام شده توسط کارشناسان اورژانس 115 قم، 371 ماموریت مربوط به تصادفات موتورسیکلت بوده که بر اثر این تصادفات 229 تن به صورت سرپایی درمان، 198 تن به بیمارستان منتقل و متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داد.

حسنی ادامه داد: در هفته گذشته (از 31 تیرماه تا 7 مرداد ماه جاری ) 10هزار و 29 تماس با مرکز اورژانس 115 قم برقرار که منجر به انجام یک هزار و 650 ماموریت شده که از این تعداد یک هزار و 422 ماموریت شهری و 228 ماموریت نیز جاده ای بوده است.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم افزود: در این مدت 546 تصادف منجر به جرح در استان رخ داده که بر اثر این تصادفات 654 تن مصدوم و 3 تن جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ادامه داد: به طور قطع رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز موجب کاهش چشمگیر حوادث و تصادفات ترافیکی خواهد شد که فرهنگ سازی در این زمینه ضروری است.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم از شهروندان درخواست کرد: در صورت تماس با شماره 115، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه نمایید.

حسنی افزود: برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنید.

وی تاکید کرد: در صحنه حادثه حتی المقدور مصدوم را جابجا نکنید، مگر در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده مثل انفجار یا سقوط.

وی ادامه داد: از ازدحام در محل حادثه خودداری کنید، از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری نمایید، مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارید و تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان 115 را تا رسیدن تیم های اورژانس به دقت اجرا کنید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com