کد خبر ۴۳۹۹۹ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

‌تحریم‌های جدید مجلس سنا لغو عملی برجام ‌ا‌ست/‌آمریکا می‌خواهد لغو برجام را گردن ایران بیاندازد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تحریم‌های جدید مجلس سنای آمریکا را لغو عملی برجام دانست و تأکید کرد: تحریم‌های جدید آمریکا همان فرمان‌های اوباما هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به طرح ملی قطار تهران قم اصفهان اظهار داشت:  در جلسات متعددی که برای این منظور برگزار شد تصویب‌شده که این قطار از  بیرون قم عبور کند که نمایندگان مردم قم در مجلس و مسئولان استانی با آن مخالف هستند.

وی افزود: مسئولان قمی اعتقاد دارند که قطار تهران ـ قم ـ اصفهان باید از داخل شهر و به‌صورت زیر سطح گذر عبور کند و در حال حاضر طرح برای مطالعات دقیق‌تر و بیشتر در دست بررسی و مطالعه مجدد است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های جامع ترافیک شهری تصریح کرد: خط یک مترو شهری تا پایان سال آینده از منطقه قلعه کامکار تا میدان مطهری راه‌اندازی می‌شود و خط دو مترو نیز از پردیسان تا چهارراه بازار به‌زودی حفاری خواهد شد.

امیرآبادی گریزی به خط سه متروی شهری قم نیز زد و تأکید کرد:  خط سوم متروی قم از میدان امام راحل تا نیروگاه امتداد خواهد داشت که طرح حلقوی یا مسیر مستقیم آن در دست مطالعه و بررسی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از منوریل به‌عنوان آینه دق یادکرد و گفت: متأسفانه این طرح از همان ابتدا دچار سیاسی بازی شد اما به خاطر صرف هزینه‌های زیاد از خزانه بیت‌المال برای آن نمی‌شود آن را رها کرد بلکه باید مراتب احداث و تکمیل آن زودتر انجام شود.

وی با اشاره به گرفتن مجوز رسمی فرودگاه قم در کمیسیون اصل 90 تأکید کرد: این فرودگاه مجوز رسمی خود را از کمیسیون گرفته است و بزرگ‌ترین مشکل کنونی وی واگذاری حدود 3 هزار هکتاری زمین‌های اطراف آن است و پیمانکاری آن نیز به یکی از طرف‌های شهرداری قم یا منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان واگذار خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سیستم مالیاتی کشور را معیوب و ناکارآمد دانست و گفت: فرار مالیاتی در کشور ما زیاد است که باید اصلاح شود همچنین در راستای عدالت اجتماعی 100 میلیارد تومان از مالیات استان قم  از امسال به تهران محول شده چرا که بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات مرکزی در تهران هستند و مردم دیگر شهرها نباید جور پرداخت مالیات تهران را پرداخت کنند.

وی بابیان اقدام قابل‌توجه مجلس شورای اسلامی در زمینه واردات محصولات کشاورزی تصریح کرد: طبق قانون جدید تمامی اختیارات در  زمینه واردات و صادرات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد و کشاورزی واگذار شده است که امیدواریم دیگر شاهد ناهماهنگی در  زمینه واردات محصولات کشاورزی نباشیم.

امیرآبادی با اشاره به وضعیت نامناسب اورژانس در استان تأکید کرد: گرمی بسیار زیاد هوا، اختلاط و کمبود جا سه مشخصه اصلی وضعیت اورژانس در بزرگ‌ترین بیمارستان استان است که با پیگیری‌ها فراوان 5 میلیارد و 800 میلیون تومان برای تجهیز و آماده‌سازی آن به دانشگاه علوم پزشکی قم اختصاص‌یافته است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عدم پرداخت 10 ماهه کارانه تیم‌های پزشکی را موردتوجه قرار داد و گفت: بیمه‌های درمانی مختلف بیش از 12 هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی بدهکارند اما تیم‌های پزشکی با این‌وجود با تمام وجود به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی طرح جامع تحول نظام سلامت را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: طرح جامع سلامت برای نخستین بار در سال 93 در مجلس مطرح شد و در همان سال نخست نیز بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای اجرای آن به دولت تخصیص یافت، اما  طرح کنونی نظام سلامت  دقیقاً  طرحی که مجلس داده بود نیست و برخی کاستی‌ها و مشکلاتی بر آن مترتب است.

امیرآبادی با اشاره به وضعیت نامناسب نظام بانکی کشور خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه طرحی مصوب شده که طبق آن شورای فقهی را جزو احکام ثابت بانک مرکزی قرار داده‌ شده و اجرای دستورالعمل‌های بانک مرکزی بدون تأیید این 5 فقیه مجتهد قابل‌اجرا نخواهد بود.

وی اشتغالزایی را رسالت مهم بانک‌های کشور در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: 500 هزار میلیارد تومان در کارگروه اشتغال برای رونق این بخش در کشور در نظر گرفته‌شده که سهم قم بالغ‌بر 600 میلیارد تومان است و 12 شغل نیز از استان قم در این کارگروه به تصویب رسیده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تحریم‌های جدید مجلس سنای آمریکا را لغو عملی برجام دانست و تأکید کرد: تحریم‌های جدید آمریکا همان فرمان‌های اوباما هستند که قول لغو اجرای آن را داده بود و با تصویب آن‌ها وضعیت عملاً به قبل از برجام برگشته است.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد لغو برجام را گردن ایران بیاندازد که باید هوشیار بود اما از حقوق ملت هم نباید عبور کنیم امروز با  لغو عملی برجام از سوی آمریکا اقدامی که ایران می‌تواند انجام دهد برگشتن به توان قبلی هسته‌ای کشور است چراکه ایران ابزار دیگری برای مقابله ندارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com