کد خبر ۴۴۰۰۵ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۱
یادبود شهید ترور، حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی

سلام بر شهید ماجرای نیمروز 17 خرداد!



مجتبی برزگر


 رهبر معظم انقلاب همانند همیشه صریح و دلسوزانه با مردم سخن گفتند، از مظلومیت دهه 60 گفتند و همه فهمیدند ایشان منظورشان مظلومیت امام(ره) و حکم تاریخی ایشان برای دفاع از جان عموم مردم در برابر جنایات اجداد داعش یعنی منافقان جنایتکار است. اما احکام جلادان منافق دست‌مایه سوء استفاده برخی قرار گرفت که آن را دستاویز تبلیغات انتخاباتی کنند. همه می‌دانیم اگر حکم امام(ره) نبود اجداد داعش با این ملت چه می‌کردند، همه می‌دانیم امام ما تمام سعی خود را برای هدایت جریان نفاق بکار برد ولی بودند کسانی که در آنها اثری نداشت. آن روزهای سخت، ملت ایران دو تابوت را بر دوش می‌کشید؛ یکی تابوت شهدای جنگ تحمیلی و دیگری تابوت شهدای ترور و نفاق داخلی. اگر حکم امام(ره) نبود هنوز این جریان جنایتکار به جنایاتش ادامه می‌داد و معلوم نبود 17 هزار شهید ترور، تا به حال به چند صدهزار نفر رسیده بود.
17 خرداد ۹۶ نیز تهران شاهد جولان چند تروریست بزدل بود که قصدشان برهم زدن امنیت ایران اسلامی بود و درجریان آن حادثه تروریستی ، 17 نفر از پاسداران امنیت و مردم عادی به شهادت رسیدند. یکی از این شهدا حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی از رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در دوران افتخارآمیز هشت‌ساله دفاع مقدس بود که پس از اتمام جنگ تحمیلی در کسوت روحانیت به ادامه راه جهاد و ایثار مشغول بود و در نهایت به آرزوی دیرینه خود رسید.
سراغ حجت‌الاسلام سیداحمد دارستانی باجناق و حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی دوست شهید تقوی رفتیم و با این دو پیرامون ویژگی‌ها، شاخصه‌ها و سبک زندگی این طلبه قرآنی و شهید بزرگوار به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را به قرار زیر می‌خوانید.

اما روایت اصلی...
 ماه مبارک رمضان روزهای خودش را سپری می‌کرد و سیدمهدی تقوی هم مثل همیشه، درس اخلاق می‌گفت و علاوه بر مشاوره به نماینده مردم «شاهین‌شهر، برخوار و میمه» در مجلس شورای اسلامی، رسالت طلبگی خودش را هم انجام می‌داد. به تعبیر باجناقش، سیداحمد دارستانی، آنقدر فهم و بینش دینی او بالا بود که در مباحثه احادیث و تاریخ، بسیاری نزد او حرفی برای گفتن نداشتند.
دارستانی درباره شهید تقوی می‌گوید: «به معنای واقعی، معرفت در رفاقت و دوستی واقعی را می‌توان از سیدمهدی آموخت؛ روزها می‌گذرد از آن زمانی که برای اولین بار سیدمهدی را در مدرسه معصومیه قم دیدم. روحیه رزمندگی و شهادت‌طلبی که همیشه از خودش بروز می‌داد، شهره خاص و عام بود. به روضه خانگی در زمانی که در قم برپایی هیئت هنوز رسم نشده بود، اهمیت می‌داد و همه می‌دانستند پانزدهم شوال باید به خانه سیدمهدی تقوی بروند؛ چرا که او تنها کسی بود که برای حضرت حمزه عموی پیامبر(ص) مراسم می‌گرفت. شاید هم شهادت او جنبه‌ای حمزه‌وار داشته باشد. به آرزویی که همیشه در سر می‌پروراند، رسید. ما هم وقتی خبر شهادت او را شنیدیم تعجب نکردیم، چون او برای نوشیدن جام شهادت، خودش را آماده کرده بود.»
مجاهد جانباز شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی در جریان حمله تروریستی به ساختمان مجلس وقتی در سمت مشاور فرهنگی نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه مجلس شورای اسلامی در دفتر خود مشغول خدمت بود در دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. او را بسیاری از فعالان قرآنی و دانشگاهی در جایگاه رئیس ‌پیشین سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا می‌شناسند. بنا به گفته روح‌الله مؤمن‌نسب (کارشناس و فعال حوزه فضای مجازی) این شهید در کسوت مشاوره نماینده مجلس نقش مهمی در پیگیری سلامت اخلاقی در فضای مجازی و احضار وزیر مربوطه به مجلس برای پاسخگویی به پرسش نمایندگان داشت و زمانی‌که در مجلس برای پیگیری نتایج این موضوع حضور داشت، به شهادت رسید.
تخریب‌چی که در بهارستان به آرزویش رسید
حجت‌الاسلام سیداحمد دارستانی، واعظ برجسته کشور که دوست و باجناق این شهید بزرگوار است، در ادامه همچنین می‌گوید: «یادم می‌آید سال 68 طلبه مدرسه معصومیه در شهر قم شدند. ما آنجا دو سه حجره با هم فاصله داشتیم. ایشان از رزمندگان گردان تخریب لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) بودند و افتخار می‌کردند که وی را تحت عنوان یک رزمنده نام ببریم. ما با هم رفیق بودیم و جلسات روضه و هیئت داشتیم تا اینکه نزد حاج‌آقای عقیقی واسطه شدند تا بنده داماد این خانواده بشوم. بعدها من هم واسطه شدم ایشان باجناق بنده شدند. من از روزی که با او آشنا شدم همواره معرفت و سادگی در رفاقت و دوستی را در وجود ایشان دیدم. به واقع سیدمهدی ویژگی یک رزمنده را داشت.»
از شهادتش متعجب نشدم
حال و هوای او حال و هوای جنگ و شهادت بود. به حق به این وصال رسید؛ به گونه‌ای که وقتی خبر شهادت ایشان را شنیدم تعجب نکردم که شهید شده است چون واقعاً برای شهادت سزاوار بود.
وی به توجه شهید تقوی به روضه‌های خانگی به خصوص برپایی هیئت برای حضرت حمزه(ع) اشاره کرد و گفت: «الان هیئت‎های زیادی در کشور فعالیت می‌کنند؛ اما سال‌های 67 و 68 ما گاهی کل شهر قم را می‌گشتیم یک جلسه روضه و هیئت پیدا نمی‌کردیم؛ ولی ایشان همیشه در منزل خودشان هیئت می‌گرفتند و غذای ساده‌ای هم برای اطعام می‌دادند. اولین نفری که در شهادت حضرت حمزه(ع) ـ پانزدهم شوال مجلس روضه گرفت، ایشان بود. همه می‌دانستند هر سال 15 شوال منزل سیدمهدی روضه هست. با هم مباحثه می‌کردیم. فهم دینی ایشان بسیار بالا بود به ویژه در مسائل احادیث و تاریخ اهل‌بیت(ع) خیلی ذهن ایشان فعال بود و حرف‌ها و روایاتی را متوجه می‌شدند که باید خیلی بیشتر دقت می‌کردیم تا به این نکات برسیم.»
لازم است قدر امنیت را بدانیم
حجت‌الاسلام دارستانی درباره هدف تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در حرم امام(ره) و مجلس تأکید کرد: «من فکر می‌کنم که شاید لازم بود ملت ایران قدر این امنیتی که دارند را بدانند. مقداری ناامنی شد و همه متوجه شدیم این کشور چقدر آرامش دارد. از سال 68 تاکنون این اولین اتفاقی بود که کمی مردم را به التهاب انداخت. وقتی شهدای هسته‌ای را ترور کردند، کشور دچار این همه اضطراب نشد. لازم بود ما بهتر این امنیتی را که داریم، باور کنیم و بدانیم امنیت امروز ما مرهون خون شهدا و مدافعان حرم است. همیشه گفته‌ام واقعاً اگر این جوانان سلحشور به سوریه نمی‌رفتند و نمی‌جنگیدند، ما باید در ایران با داعش می‌جنگیدیم.»
مطالبه جدی از کسانی که می‌خواهند
سایه جنگ را بردارند
حجت‌الاسلام سید حسین مومنی از دوستان شهید تقوی درباره حملات زیادی که برخی در فضای مجازی به نهادهای امنیتی کشور داشته و دارند، می‌گوید: «بگذارید ابتدا به برخی که ادعا داشتند سایه جنگ را برداشته‌اند تسلیت بگویم. می‌دانید که بیانات اندیشمندانه حضرت آقا همیشه برای ما فصل‌الخطاب بوده و ما همواره شاهد نکاتی بسیار نغز و مهم در کلام ایشان بوده‌ایم که‌ای کاش مسئولین توجه می‌کردند و به این فرمایشات نورانی با دید خاص نگاه می‌کردند چراکه همواره رهنمودها و توصیه‌های معظم‌له در تمام عرصه‌ها راهگشا بوده است. ما متأسفانه هزینه بسیار بالایی را پرداخت کردیم و در آینده هم پرداخت خواهیم کرد. زیرا متأسفانه اشخاصی که در این راستا رسالت و مسئولیت دارند هنوز در حالتی خودشان را طلبکار و نه بدهکار می‌دانند. ما مطالبه جدی داریم! دلیل این ناامنی که در جامعه بوجود آمد چیست؟ قرار بود سایه جنگ از سر مملکت ما با این همه کرنش بیگانه برداشته شود؛ چرا برداشته نشد؟! در دو نقطه بسیار مهم، حساس و حیاتی چگونه این‌ها می‌توانند نفوذ بکنند. آیا یکی از علل این‌ها کم‌کردن بودجه بحث حفاظت و امنیت ما نیست؟! نباید در این مسئله افراد ذیربطی که اظهارنظر می‌کنند دقت بیشتری می‌کردند؟ قرار بود حالت رعب و وحشت برداشته و امنیت ایجاد شود. اگر دیگران می‌آمدند دیوارها کشیده می‌شد الان دیوار بین ما و داعش را چه کسی می‌خواهد بکشد. به سخره گرفتن افرادی که در این زمینه جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند در مناظرات و عوض کردن جای جلاد و دادن یک حالت قداست به افرادی که ظلم کردند و پاسداران ما را در اوایل انقلاب در ماشین زنده زنده سوزاندند و در مقابل افرادی که در این زمینه باعث ایجاد امنیت شدند بخواهند این‌ها را به باد تهاجم و حمله بگیرند واقعاً جای تعجب، تأسف و تأثر دارد.»
خواهش می‌کنم باقیات و صالحاتی
برای خودتان بگذارید
وی با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همیشه برای ما راهگشا بوده، افزود: «توصیه می‌کنیم اگرچه این توصیه‌ها در حد توصیه باقی مانده اما ‌ای کاش بدان جامه عمل پوشیده شود و بیش از پیش بیانات ایشان مورد توجه قرار گیرد؛ مردم را دست کم نگیرید، عزت مردم بالاست. عزت ایران و ایرانی بودن به خاطر عدم کرنش در مقابل آمریکا و ایادی آمریکاست. آن اقتدار ما را زیر سؤال نبرید. آن حریمی که شهدا، جانبازان و آزادگان برای ما گذاشتند این‌ها را نشکنید و از بین نبرید. عزت مردم ایران در اقتدار مردم ایران است و این که در مقابل ابرقدرت‌ها با دست خالی و با سرمایه بسیار مهم توکل به خدا و استعانت از خدا ایستاده‌اند تا این مفاهیم ارزشمند از بین نروند بسیار ستودنی است و خواهش می‌کنیم بگذارند این دستاوردها بمانند و برای خودشان یک باقیات و صالحات بگذارند. این روایت در رابطه با مردم قم گفته شده که اگر کسی بد مردم قم را بخواهد، به این مردم خدمت نکند و منتج به خیانت شود خدا او را ذلیلش می‌کند. قم یک جزء کوچکی از این ام‌القرای جهان اسلام است. بالاخره قم جزئی از ایران است و کسی نسبت به ایران خوب نخواهد، مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری کند و دنبال مصالح و منافع شخصی خودش باشد متأسفانه نخواهیم رسید به آن‌جایی که باید برسیم.»
استحقاق‌ رسیدن به شهادت با زبان روزه
این واعظ و کارشناس برجسته معارف اسلامی که دوست زمان طلبگی شهید حجت‌الاسلام تقوی بوده در مورد شهادت و اینکه چقدر توفیق شهادت قسمت ایشان بود، خاطرنشان کرد: روایتی داریم که شهادت بابی است که خدا باز نمی‌کند مگر برای خواص اولیایش. کسانی که روزه‌دار بودند حالا یا در حرم امام(ره) یا جلوی مجلس این چنین مظلومانه به شهادت رسیدند بی‌تردید مصداق خواص اولیا هستند که باب رحمت به روی این‌ها باز شد. ما با سیدمهدی تقوی آشنا بودیم که همین‌جا شهادت ایشان را به خانواده ایشان تبریک می‌گویم. او از فضلا، اندیشمند و اهل تحقیق و پژوهش بود. خیلی اهل خطابه نبود واقعاً ایشان محقق و اندیشمند توانمندی در این عرصه بودند. این‌ها از موفقین و موثرین و همه اهل جهاد و شهادت بودند. بی‌تردید این‌ها در این امر رسیدند به آن جایی که باید می‌رسیدند. تقوی استحقاق‌ آن را داشت که با زبان روزه این چنین به شهادت برسد. خدا باب شهادت را نبسته و باز است و امیدواریم کسانی که در این راه دست دوستی به سمت مستکبرین زمان دراز کرده‌اند سرعقل بیایند و یک باقیات و صالحاتی برای خودشان بگذارند نه اینکه آیندگان بگویند خداوند لعنت کند کسانی را که چنین تدابیری اندیشیدند و مملکت ما را این چنین به یغما بردند.»
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com