کد خبر ۴۴۰۱۵ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۳

افتتاح اولین جمعه بازار خودرو در قم

رئیس روابط عمومی سازمان میادین شهرداری قم گفت: اولین جمعه بازار خودرو قم از روز گذشته در محدوده میدان تره بار شهید رجایی در متراژ بیش از چهار هزار افتتاح شده و سه الی چهار هزار خودرو قابل استقرار در این مکان می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سید محمد حسینی در این خصوص خاطرنشان کرد: در جمعه بازار خودرو واسطه ها و دلالان حذف شده و مردم به صورت مستقیم می توانند خودرو مورد نیاز خود را با تنوع بالا انتخاب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته، خدمات پلیسی، کارشناسی فنی، بدنه و رنگ خودرو و ثبت در دفتر اسناد رسمی در این مجموعه انجام خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه زمین اختصاصی جمعه بازار خودرو هنوز به بهره برداری نرسیده است، گفت: این زمین که در وسعت بسیار بزرگی تدارک دیده شده است نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد و پیش بینی می شود تا یک سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: تا زمان تکمیل این زمین، خدمات به فروشندگان و خریداران خودرو در همین مکان فعلی و به صورت رایگان انجام می شود.

وی گفت: ساعت کار جمعه بازار خودرو ساعت 8 صبح الی 14 عصر روزهای جمعه می باشد و تعداد زیادی از نیروهای سازمان میادین نیز با استقرار در این مکان، خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند.

حسینی افزود: هزینه های این مرکز توسط بخش خصوصی انجام شده و پیش بینی می شود تا سه هفته آینده این بازار به طور کامل در قم جابیفتد.

گفتنی است: شورای شهر قم در مردادماه سال گذشته در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه علنی و رسمی خود اعلام کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار قصد دارد جمعه‌بازار خودرو را در محدوده میدان شهید رجایی راه‌اندازی کند که برای بحث تعرفه آن نیاز به مصوبه شورا دارد واین لایحه تصویب شد.

عباس ذاکریان رئیس کمسیون خدمات شهری شورای شهر در آن جلسه گفته بود: اخذ حداقل 30 درصد بهای خدمات کارشناسی رنگ توسط سازمان از پیمانکار برای خودروی داخلی، اخذ حداقل 20 درصد بهای خدمات معاینه فنی توسط سازمان از پیمانکار برای هر خودرو، اخذ حداقل 20 درصد بهای خدمات کارشناسی انتظامی بر اساس تعرفه نیروی انتظامی، اخذ ورودی به محدوده جمعه‌بازار با نرخ 5 هزار تومان توسط سازمان، اخذ مبلغ 50 هزار تومان حق‌الزحمه معاملات خودرو داخلی و 100 هزار تومان برای خودروهای خارجی توسط پیمانکار بندهای این لایحه را تشکیل می‌دهد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com